MENI

Naslovna » Aktivnosti » Saopštenja

Saopštenja

17. januar 2017.

POTPISAN MEMORANDUM O RAZUMEVANJU U OBLASTI DIGITALIZACIJE JAVNE UPRAVE IZMEĐU SRBIJE I SLOVENIJE

Ministarka državne uprave i lokalne samouprave u Vladi Republike Srbije Ana Brnabić, potpisala je danas u Ljubljani Memorandum o razumevanju u oblasti digitalizacije javne uprave sa Ministarstvom za javnu upravu Republike Slovenije, koje je predstavljao ministar Boris Koprivnikar.

 POTPISAN MEMORANDUM O RAZUMEVANJU U OBLASTI DIGITALIZACIJE JAVNE UPRAVE IZMEĐU SRBIJE I SLOVENIJE

Potpisivanje Memoranduma predstavlja nastavak i produbljivanje uspešnih bilateralnih odnosa dve zemlje i otvara dodatne mogućnosti za razmenu iskustava i dobrih praksi, razmenu već realizovanih projekata, kao i za razvoj zajedničkih projekata u oblasti IKT (informaciono-komunikacionih tehnologija). Njegova realizacija podrazumeva organizovanje radnih poseta, studijskih putovanja, stručnih radionica i seminara za službenike na vodećim i upravljačkim pozicijama, pružanje tehničkih konsultacija u oblastima novih kanala za pružanje usluga, kao i otvaranja tržišta za IKT preduzeća uz zajednički nastup na trećim tržištima.

 POTPISAN MEMORANDUM O RAZUMEVANJU U OBLASTI DIGITALIZACIJE JAVNE UPRAVE IZMEĐU SRBIJE I SLOVENIJE

“Zahvaljujem Vam se na pozivu da naša delegacija dođe i vidi kako radi slovenačka e-uprava i na koji način se odvija digitalna transformacija”, izjavila je ministarka Brnabić i dodala da se nada da će jedan od rezultata posete biti lansiranje bezgotovinskog placanja na portalu e-uprave i zbog čega su danas u delegaciji bili i predstavnici Ministarstva finansija i Uprave za trezor.

“Ovaj važan korak govori o tome koliko je nama važan razvoj eUprave jer je to podstrek razvoju preduzetništva u Srbiji i značajno će uticati na unapređenje kvaliteta života građana”, rekla je Brnabić i podvukla da se očekuje da ćemo više naučiti o bezbednosti podataka. Ona je najavila da će uskoro biti otvoren i naš “open data” portal i istakla da će nakon posete biti napravljen akcioni plan za implementaciju svih dogovora kako bi sve bilo efikasno realizovano.

Memorandumom je obuhvaćena saradnja na centralizaciji i upravljanju informacionim tehnologijama i njihovoj upotrebi u celom javnom sektoru, razvoju državne „klaud“ infrastrukture i zajedničkim gradivnim modulima za autentikaciju, kao i u oblastima e-potpisa, elektronske razmene podataka i informacione bezbednosti i razvoj prekograničnih e-usluga uz usaglašavanje sa zakonodavstvom EU.

Cilj intenziviranja saradnje je da se doprinese značajnom smanjenju troškova primene informacionih tehnologija u razvoju javne uprave obe zemlje. Takođe, izuzetno korisno za Srbiju može da bude slovenačko iskustvo u procesu centralizacije nadležnosti i funkcija u oblasti IKT koji je realno planiran, sprovodi se fazno i već je doneo milionske uštede na godišnjem nivou.

Ministar Koprivnikar je nakon potpisivanja Memoranduma izjavio da mu je izuzetno drago što je potpisan slubeni ugovor o saradnji dva Ministarstva. On je dodao da je saradnja dve zemlje odlična i da će se sada nastaviti brže i intenzivnije, posebno kroz oblast e-uprave koja modernizuje i demokratizuje svako društvo.

U prethodnom periodu ostvarena je izuzetno dobra komunikacija sa predstavnicima Republike Slovenije, a saradnja je potvrđena i prilikom prezentacije slovenačkog sistema e-uprave koja je održana u novembru, nakon treće zajedničke sednice vlada dve zemlje. Usledila je potom i studijska poseta slovenačkoj državnoj upravi u decembru 2016. Predstavnici obe zemlje su prepoznali korist od međusobne saradnje i definisane su određene teme od interesa za obe strane, tako da je Potpisivanje memoranduma o razumevanju osnov za dalju konkretizaciju i operacionalizaciju saradnje u narednim mesecima.

17. januar 2017.

ZAKAZANI ISPITNI TERMINI ZA INSPEKTORE

Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave obaveštava zainteresovane da su termini ispita za inspektore zakazani za 18. januar, 10. februar i 22. februar 2017. godine, a do sada se prijavilo više od 100 kandidata.

Ministarstvo takođe podseća sve zaposlene na inspekcijskim poslovima koji do 29. aprila 2015. godine nisu imali najmanje sedam godina radnog iskustva na poslovima inspekcijskog nadzora, da su u obavezi da polažu ispite za inspektore kako bi i dalje nesmetano mogli da obavljaju ove poslove. Poziv se odnosi na inspektore na svim nivoima: državna uprava, autonomne pokrajine i jedinice lokalne samouprave.

Zainteresovani sve relevantne informacije u vezi polaganja ispita, uključujući ispitna pitanja i potrebnu literaturu, mogu pronaći na sajtu Ministarstva na linku - http://www.mduls.gov.rs/ispit-za-inspektora.php.

Ministarstvo je novom elektronskom uslugom omogućilo da se prijava ispita, dostava neophodne dokumentacije kao i uplata troškova, sada može obaviti i preko portala eUprava.

12. januar 2017.

Brnabić i Tornstrom: Srbija je na dobrom putu, pohvale za strategiju decentralizacije

Ministarka državne uprave i lokalne samouprave Ana Brnabić razgovarala je danas sa predsednicom Kongresa lokalnih i regionalnih vlasti Saveta Evrope Gudrun Mosler-Tornstrom. Tokom sastanka Tornstrom je naglasila da je Srbija na dobrom putu uz pohvale za rad na Strategiji decentralizacije.

Brnabić je sa Tornstrom razgovarala o podršci koju Kongres pruža kroz projekat za punu primenu Zakona o zaposlenima u autonomnim pokrajinama i jedinicama lokalne samouprave, za stručno usavršavanje lјudi na lokalu, kao i za uspostavlјanje dobrog državno-službeničkog sistema.

 Brnabić i Tornstrom: Srbija je na dobrom putu, pohvale za strategiju decentralizacije

"Iskoristićemo podršku i u formiranju Nacionalne akademije za javnu upravu", rekla je Brnabić i dodala da je završen Nacrt zakona o izmenama i dopunama zakona o lokalnoj samoupravi, kao i javna rasprava o njemu.

Takođe, ministarka je navela je i da je bilo reči o pravima i slobodama nacionalnih manjina kojima Srbija svakako može da se ponosi, a dodatno je izrazila zahvalnost što su predstavnici Kongresa lokalnih i regionalnih vlasti odlučili da dođu u Srbiju na dan kada obeležavaju 60-ti rođendan.

Predsednica Kongresa lokalnih i regionalnih vlasti Saveta Evrope Gudrun Mosler-Tornstrom je objasnila da je Strategija decentralizacije značajna zato što doprinosi transparentnosti političkih procesa, te da građani imaju mogućnost da daju svoj doprinos kroz učešće u njima.

"Mislim da je vaša zemlјa za godinu i po dana bavlјenja ovim problemom postigla značajne rezultate. Brojne prepreke koje su postojale u rešavanju određenih pitanja su prevaziđene", rekla je ona i osvrnuvši se na pitanje lјudskih resursa istakla da u toj oblasti postoji pilot projekat koji se tiče modela obuke na nivou lokalnih samouprava.

"Kongres je već dugo godina partner sa Srbijom i očekujemo da će se saradnja nastaviti na mnogo polјa, imamo mnogo načina na koje možemo tu saradnju da produbimo", rekla je Tornstrom.

Navodeći da postoje primeri dobre prakse, ona je istakla da je Srbija na dobrom putu i poručila da Srbija ne treba da kopira "na slepo" primere koji se nude, već je dobro da odabere ono što je primereno za nju.

7. januar 2017.

 MIR BOŽJI, HRISTOS SE RODI!

MIR BOŽJI, HRISTOS SE RODI!

 

 

Ministarka državne uprave i lokalne samouprave Ana Brnabić, želi srećan Božić svim građanima Srbije koji proslavlјaju najradosniji hrišćanski praznik po julijanskom kalendaru.

"Želim vam srećan dan Hristovog rođenja i da u miru, zdravlјu i slozi provedete praznik sa svojim najmilijima."


Ministar
Ana Brnabić

 

3. januar 2017.

Počela godina borbe protiv sive ekonomije i nagradna igra „Uzmi račun i pobedi“

Građani Srbije koji žele da daju doprinos izgradnji bolјeg i odgovornijeg društva, i učine nešto za sebe i svoj grad, treba da počnu da skuplјaju fiskalne račune i slipove i učestvuju u nagradnoj igri „Uzmi račun i pobedi“ koja će srećnim dobitnicima doneti vredne nagrade kao što su automobili, putovanja u zemlјi i inostranstvu i stan u Beogradu, a najaktivnijim zajednicama zonu besplatnog interneta u centru grada.

Prvog dana 2017. zvanično je počela Godina borbe protiv sive ekonomije u okviru koje će Vlada Srbije sprovesti edukativnu kampanju i čitav niz mera za suzbijanje nelegalne trgovine i neprijavlјenog rada. Jedna od aktivnosti je i nagradna igra sa fiskalnim računima i slipovima u kojoj mogu da učestvuju svi punoletni građani sa previbalištem ili boravištem na teritoriji Republike Srbije.

Za učešće je neophodno prikupiti najmanje 10 fiskalnih računa ili 10 potvrda o plaćanju karticom (tzv. slipova), izdatih između 1. januara i 31. marta 2017, minimalne vrednosti 100 dinara po računu ili slipu. Veći iznos računa ne povećava šansu za dobitak, ali zato građani koji plaćaju karticom dupliraju svoje šanse jer uz fiskalne račune dobijaju i slipove. Sakuplјene račune građani će moći od 1. februara da dostave u kovertama koje će biti besplatne i dostupne u svim filijalama Pošte Srbije. Predviđena su četiri nedelјna izvlačenja nagrada tokom marta i početkom aprila.

Paralelno sa nagradnom igrom, biće organizovano i takmičenje opština i gradova u prikuplјanju računa, a nagrada za najaktivnije lokalne zajednice biće wi-fi zona besplatnog interneta.

Vlada Republike Srbije, u saradnji s NALED-om i društveno odgovornim kompanijama okuplјenim u Savezu za fer konkurenciju, pokrenula je edukativnu kampanju i nagradnu igru sa cilјem jačanja poreske kulture i motivacije građana i privrede da se aktivno uklјuče u suzbijanje sive ekonomije. Priređivač nagradne igre ispred Vlade je Ministarstvo finansija u saradnji sa Ministarstvom državne uprave i lokalne samouprave, a podršku pružaju i Poreska uprava, Državna lutrija Srbije i Republički sekretarijat za javne politike.

30. decembar 2016.

 Srećni praznici!

Srećni praznici!

 

 

Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave želi svim našim građanima srećne novogodišnje i božićne praznike, uz želјu da ih proslave u zdravlјu i veselјu!

29. decembar 2016.

VLADA USVOJILA PLAN RADA MINISTARSKOG IT SAVETA

Vlada Republike Srbije usvojila je danas Predlog za unapređenje IT sektora u Srbiji (Predlog prioritetnih cilјeva i aktivnosti svih organa državne uprave i službi Vlade za unapređenje IT sektora u Srbiji). Usvajanju Predloga za unapređenje IT sektora u Srbiji prisustvovali su predstavnici IT industrije, start-ap zajednice i inovacionih kompanija.

Prva tačka Predloga je podizanje kapaciteta u IT industriji i obuka IT kadrova koji evidentno nedostaju našoj zemlјi. U planu je početak izgradnje nove lamele Elektronskog fakulteta u Nišu, a već je započeta izgradnja IT parka i dodatnog prostora za Fakultet tehničkih nauka u Novom Sadu.

 VLADA USVOJILA PLAN RADA MINISTARSKOG IT SAVETA

"IT sektor je jedan od najvećih potencijala naše zemlјe i mi smo ovaj Predlog pripremili u saradnji sa IT zajednicom, čiji je doprinos u izradi ovog dokumenta zaista veliki. Konstruktivni stavovi i predlozi koje smo dobili u otvorenom dijalogu pomogli su Vladi Republike Srbije da potrebe IT sektora sagleda na realan način. Koristim priliku da se još jednom zahvalim IT zajednici što je otvorena za saradnju sa državom. Predstoje nam izmene zakona koji će za cilј imati da olakšaju poslovanje ovog sektora, ali i da smanje sivu ekonomiju, što treba da rezultira otvaranjem novih mogućnosti za mlade koji rade kao frilenseri za strana tržišta. Radićemo i na razvoju finansijskog tržišta sa cilјem da se obezbede izvori finansiranja koji su u skladu sa potrebama IT sektora“, istakla je ministarka državne uprave i lokalne samouprave Ana Brnabić, koja je na čelu tima Vlade Srbije za razvoj IT sektora.

Usvojeni Predlog predviđa prekvalifikacije u neformalnom obrazovanju, kao i pripremu vaučera za prekvalifikaciju oko 1.000 lјudi u 2017. godini, koji će kasnije biti zaposleni. Za realizaciju ove aktivnosti biće izdvojeno milion i po evra, dok će sprovođenje početi već u januaru, fazom testiranja 100 lјudi i izborom partnera koji će se baviti prekvalifikacijom, u šta će vlada uložiti 150.000 evra. Akcionim planom za razvoj IT sektora predviđeno je i uvođenje informatike u obavezno školsko obrazovanje.

Prema ovom Predlogu za unapređenje IT sektora, Srbija bi u narednih pet godina trebalo da poveća godišnji neto izvoz IT sektora sa trenutnih 400 miliona na 1,5 milijardu evra i ovo je jedan od važnih prioriteta vlade u narednim godinama.

Jedan od predloga je da se lјudima iz struke dozvoli da predaju na fakultetima, čime bi se nadoknadio nedostatak predavača i profesora u ovoj oblasti. Planira se i ulaganje u edukaciju državnih službi, kako bi u potpunosti razumele specifičnosti IT i start-ap industrije. Ministarski IT savet je obećao da će nastaviti da održava redovne sastanke sa IT zajednicom kako bi zajedno radili na realizaciji ovog plana.

26. decembar 2016.

IZJAVA MINISTARKE ANE BRNABIĆ POVODOM RETORIKE U SKUPŠTINI SRBIJE U PETAK, 23. DECEMBRA

„Duboko verujem da je retorika koju smo čuli daleko iza nas i da smo kao društvo odavno prevazišli podele po ovoj osnovi. Godinama unazad se borimo da ustanovimo sistem univerzalnih društvenih vrednosti koje garantuju jednaka prava i sigurnost svim građanima i građankama Srbije. Ne zaboravimo da su ljudska prava neupitna. Deo mog resora su pitanja ljudskih i manjinskih prava i zato je moja odgovornost da u ime Vlade Srbije podsetim da nas Ustav obavezuje da štitimo prava svih naših građana i da se ta zaštita mora videti u svemu što radimo i govorimo.

Retorika, koju smo u Skupštini koja predstavlja sve naše građane čuli u petak, je nedopustiva. Dug put smo prešli da bi se ovo društvo izgradilo kao solidarno, inkluzivno i da bi u Srbiji bilo mesta za sve, da bismo danas dozvolili da se ovakve reči olako upotrebljavaju. Na početku 21. veka, kada je ljudsko društvo napravilo kvantni skok u tehnološkom smislu, mi se vraćamo na stvari koje bi odavno trebalo da su iza svih nas. To ne prihvatam i sa tim se duboko ne slažem.

26. decembar 2016.

ODRŽANA KONSTITUTIVNA SEDNICA SAVETA ZA REFORMU JAVNE UPRAVE: PRUŽANJE KVALITETNIJIH USLUGA GRAĐANIMA JE PRIMARNI CILJ

Ministarka državne uprave i lokalne samouprave, Ana Brnabić, predsedavala je konstitutivnoj sednici Saveta za reformu javne uprave, na kojoj je između ostalog, usvojeno Mišljenje o polaznim osnovama za upravljanje promenama u javnoj upravi i obrazovan Kolegijum državnih sekretara kao radne grupe Saveta, čiji će zadatak biti da nadzire i koordinira sprovođenje Strategije reforme javne uprave i pratećeg akcionog plana, kao i da učestvuje u procesu izveštavanja o uspešnosti realizacije Strategije i akcionog plana.

 ODRŽANA KONSTITUTIVNA SEDNICA SAVETA ZA REFORMU JAVNE UPRAVE: PRUŽANJE KVALITETNIJIH USLUGA GRAĐANIMA JE PRIMARNI CILJ

Na sednici je tokom diskusije povodom usvajanja Mišljenja o polaznim osnovama za upravljanje promenama u javnoj upravi konstatovano da je i uz sveobuhvatnu fiskalnu konsolidaciju i racionalizaciju u prethodnom periodu očuvana funkcionalnost javne uprave u Srbiji, uz postignute uštede u ovoj godini od preko četiri milijarde dinara. Od kraja 2013. godine, kada je na snagu stupila zabrana zapošljavanja u javnom sektoru, javna uprava i lokalna javna preduzeća broje 36.600 manje zaposlenih na neodređeno, odnosno 22.850 manje zaposlenih u odnosu na decembar 2014. godine, od kada teče proces racionalizacije. Pokazatelji govore da se proces racionalizacije uspešno sprovodi i da je kvantitativni cilj koji je ranije dogovoren sa MMF-om za ovu godinu postignut, a čak i premašen. Imajući u vidu postignute rezultate, primarni fokus u narednom periodu biće na povećanju efikasnosti javne uprave, kroz reorganizaciju postojećih kapaciteta i kvalitetnije upravljanje, a ne kroz dalje smanjenje broja zaposlenih.

„Važna poruka sa ovog sastanka je da ćemo se u narednom periodu fokusirati na povećanje efikasnosti rada državnih službenika i uprave uopšte. Srbija nema glomazan državni sektor, poređenja radi mi imamo 6,5 činovnika na sto građana, što je manje nego u zemljama EU, gde je 8-8,5. Mi nemamo predimenzioniranu državnu upravu, već neefikasnu državnu upravu i sada razgovaramo da tamo gde postoji evidentan manjak zaposlenih taj manjak nadomestimo kako bismo obezbedili visok kvalitet usluga koje se pružaju. Jedan od principa da se taj manjak nadomesti je da zaposlene iz službi u kojima postoji višak, a koji poseduju tražene kompetencije i znanja, prebacimo na mesta gde postoji potreba za novim izvršiocima“, rekla je ministarka Brnabić medijima nakom sastanka.

Kao jedan od prioriteta u procesu reorganizacije rada javne uprave u narednom periodu navedeno je pružanje kvalitetnijih usluga građanima, za šta će biti neophodno da se preispitaju funkcije koje država obezbeđuje, poboljša struktura zaposlenih i ostvarene uštede učine održivim i trajnim. Upravo će na ovim temeljima biti sprovedena dalja reforma javne uprave za šta je Srbiji dodeljena pomoć u iznosu od 80 miliona evra od Evropske Unije.

„Podrška reformi javne uprave je izuzetno važna, ali najčešće nevidljiva. Pričamo o 80 miliona evra pomoći i u najvećem broju slučajeva nećete videti odmah uticaj, ali na srednje i duge staze to je snažan, neophodan doprinos EU uklapanju državne administracije Srbije u evropske standarde. A sama javna administracija će biti dostupnija građanima i transparentnija“, izjavio je Johanes Han, evropski komesar za susedsku politiku i pregovore o proširenju, prilikom potpisivanja finansijskog sporazuma o pomoći između Brisela i Beograda.

Obzirom da je cilj za 2016. u pogledu smanjenja broja zaposlenih dostignut, dogovoreno je da se naredna Odluka o maksimalnom broju zaposlenih usvoji do kraja marta 2017. Na taj način, ministarstva će imati dovoljno vremena da kreiraju i zvanično usvoje vizije razvoja svojih resora, kao i pojedinačne akcione planove koji će pratiti realizaciju tih vizija. Fokus u narednom periodu biće na funkcionalnoj reorganizaciji u okviru prosvete, zdravstva, centralne administracije, socijalne zaštite, lokalnih samouprava i svih onih resora koji u svom sastavu imaju mreže institucija.

U ovom procesu, pomoć ministarstvima pružiće i Grupa za podršku u upravljanju promenama (GPUP) koju je oformilo Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave (MDULS), a koja je predstavljena tokom sednice. Grupa će resornim ministarstvima dati ekspertsku podršku pri upravljanju promenama, kroz dodatne obuke za nove veštine, kompetencije i planski pristup radu. Grupa će na ovim poljima asistirati ministarstvima kako bi se iskoristila sva dostupna znanja da bi se koncipirale vizije, ciljevi, prioriteti i planovi za reorganizaciju unutar resora. Dodatno, Grupa će ministarstva podržati i u domenu komunikacija i finansijskog planiranja.

Sednici su prisustvovali članovi saveta – ministri u Vladi Republike Srbije, kao i državni sekretari i drugi ovlašćeni predstavnici ministarstava, Generalnog sekretarijata Vlade Srbije i Sekretarijata za zakonodavstvo.

23. decembar 2016.

 ČESTITKA ANE BRNABIĆ POVODOM KATOLIČKOG BOŽIĆA

ČESTITKA ANE BRNABIĆ POVODOM KATOLIČKOG BOŽIĆA

Svim vernicima koji Božić proslavljaju po Gregorijanskom kalendaru, želim da u miru i sreći proslave nastupajuće praznične dane. Srećno Badnje veče i Božić!

 

Ministarka državne uprave i lokalne samouprave Ana Brnabić

 

23. decembar 2016.

Za bolјe vodosnabdevanje i komunalne usluge u Preševu

Predstavnici Ambasade Japana i Programa Ujedinjenih nacija za razvoj (UNDP) u Srbiji uz podršku Ministarstva za državnu upravu i lokalnu samoupravu predali su danas predsedniku opštine Preševo Šćiprim Arifiju dokumentaciju koja će omogućiti pobolјšano vodosnabdevanje i kvalitetnije komunalne usluge za građane opštine Preševo.

 Za bolјe vodosnabdevanje i komunalne usluge u Preševu

Nakon primopredaje Generalnog projekta vodosnabdevanja Preševa, svečano su otvorene nove prostorije Javnog komunalnog preduzeća „Moravica“ i na ovaj način je obeležen završetak jednogodišnjeg projekta vrednog 130 000 američkih dolara, koji su finansirali UNDP u Srbiji i Vlada Japana, a koji je sproveden u saradnji sa opštinom Preševo i Ministarstvom za državnu upravu i lokalnu samoupravu.

Državi sekretar u Ministarstvu za državnu upravu i lokalnu samoupravu Bojan Stević, izrazio je veliko zadovolјstvo na rešavanju problema migrantske krize u opštini Preševo. Takođe, reševanjem problema vodosnabdevanja u kojem učestvuju Vlada Japana, UNDP i Ministarstvo za državnu upravu i lokalnu samoupravu prepoznate su potrebe koje su izneli predstavnici opštine Preševo.

 Za bolјe vodosnabdevanje i komunalne usluge u Preševu

„Svaka opština koja je bila pogođena migrantskom krizom kao opština Preševo, biće tretirana ravnopravno i pružena im adekvatna pomoć od strane Vlade Republike Srbije uz rešavanje problema koje su njihove jedinice lokalne samouprave prepoznale. Ministarstvo za državnu upravu i lokalnu samoupravu u skladu sa zakonom stoji na raspolaganju svim opštinama, kao i opštini Preševo, što se moglo videti i u prethodnom periodu. Cilј Vlade na čelu sa premijerom i Ministarstva jeste podizanje nivoa razvijenosti svih opština, sa akcentom na jug Srbije“, istakao je Bojan Stević.

Predsednik opštine Preševo izrazio je zahvalnost Vladi Japana, UNDR-u i Ministarsvu za državnu upravu i lokalnu samoupravu što su prvi prepoznali novonastale potrebe lokalne samouprave u migrantskoj krizi i pomogli opštini Preševo.

Nove prostorije za zelenu pijacu, nova računarska mreža za izdavanje računa, sručno usavršavanje zaposlenih i kontejneri za odlaganje otpada, samo je deo onoga što je urađeno za komunalni sektor u Preševu.

23. decembar 2016.

Ožegović: Moramo unapređivati i lјudske i materijalne resurse inspektora

Državni sekretar u Ministarstvu državne uprave i lokalne samouprave Želјko Ožegović učestvovao je u radu druge godišnje konferencije „Izlaz iz sive ekonomije“ i govorio na panelima „Koordinacija inspekcijskog nadzora i sudski epilog“ i „Fer tretman i podsticanje legalnog poslovanja“.

 Ožegović: Moramo unapređivati i lјudske i materijalne resurse inspektora

„Očekuje nas vrlo važan proces sektorskog usaglašavanja oko 150 propisa sa krovnim Zakonom o inspekcijskom nadzoru, uz širok konsultativni proces prvenstveno sa privredom“, rekao je Ožegović i naglasio da taj proces nije jednostavan, ali se očekuje da će biti okončan u narednoj godini.

On je naglasio da je izuzetno značajna promena percepcije o inspekcijskim službama i njihovom radu, što je i konstatovano u godišnjoj Anketi 1000 preduzeća koju je sproveo USAID. Ožegović je podvukao veliki uticaj kvalitetnih obuka inspektora koje su sprovedene u prethodnom periodu, a dodao je da se mora raditi na unapređenju kako lјudskih, tako i materijalnih resursa inspekcija.

 Ožegović: Moramo unapređivati i lјudske i materijalne resurse inspektora

„Specijalizovani softver za jedinstveni informacioni sistem eInspektor uskoro će profunkcionisati za nekoliko najvećih službi, poput inspekcije rada i tržišne inspekcije, a do aprila 2018. sistem bi trebalo da objedini sve inspekcije“, zaklјučio je Ožegović.

23. decembar 2016.

Održana centralna javna rasprava o imeni Zakona o državnoj upravi

U Beogradu je u sredu, 21. decembra 2016. godine, održana centralna javna rasprava povodom Nacrta zakona o izmeni Zakona o državnoj upravi, kao i prezentacija Polaznih osnova za unapređenje transparentnosti i učešća javnosti u procesu kreiranja javnih politika i zakonodavnom procesu. Brojne učesnike rasprave su pozdravili državni sekretar Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave Miloš Popović, drugi sekretar Ambasade Velike Britanije Džeremi Lang, u ime programa Podrške reformama u Srbiji, kao i Žarko Stepanović, v.d. direktor Kancelarije za saradnju sa civilnim društvom.

 Održana centralna javna rasprava o imeni Zakona o državnoj upravi

Pomoćnik ministra državne uprave i lokalne samouprave, Dražen Maravić, predstavio je predloženu izmenu Zakona o državnoj upravi, čiji je cilј unapređenje uslova za učešće zainteresovane javnosti u procesu pripeme nacrta zakona, drugih akata i dokumenata javnih politika. Predložene novine, pored ostalog, obuhvataju objavlјivanje dokumenta Polaznih osnova na samom početku procesa pripreme nacrta zakona, koji treba da pruži osnovne informacije o problemu koji se rešava, kao i cilјevima i očekivanim efektima predstojećih izmena propisa. Nacrt izmene zakona sadrži i proširivanje uslova za blagovremeni uvid javnosti u sadržinu nacrta zakona i davanje mogućnosti za unapređenja participativnosti, posebno organizacija civilnog društva.

Ovom prilikom je predstavlјen i dokument Polazne osnove, na osnovu kojeg je definisan nacrt zakona, a koji pored analize postojećeg stanja, sadrži konkretne mere i preporuke za unapređenje participacije građana prilikom pripreme propisa, među kojima su blagovremeno informisanje javnosti o planiranim merama, unapređenje konsultativnog procesa, obaveznost izrade i objavlјivanja polaznih osnova, povećanje kvaliteta vođenja javnih rasprava, kao i proširivanje obuhvata dokumenata u čijoj pripremi je obavezno sprovesti javne rasprave.

 Održana centralna javna rasprava o imeni Zakona o državnoj upravi

Tokom rasprave, kojoj je prisustvovalo više od 60 učesnika, pretežno predstavnika zainteresovanih organizacija civilnog društva, razmotrena su predložena zakonska rešenja, a naročitu pažnju je izazvala novina koja se odnosi na uvođenje novog instrumenta zakonodavne politike u radu organa državne uprave, dokumenta polaznih osnova. Pored toga, konstatovana je potreba unapređenja predloženog nacrta u pravcu proširenja uslova za učešće javnosti u tzv. radnoj fazi izrade nacrta, odnosno u fazi razmatranja i konceptualizacije konkretnih regulatornih rešenja, putem širih konsultacija nadležnog državnog organa sa predstavnicima relevantnih organizacija, kao i stručne javnosti. Pitanje tzv. dvosmerne komunikacije, odnosno obezbedjenja adekvatne povratne informacije o ishodu pojedinih primedbi i sugestija koje predstavnici civilnog društva daju u procesu javnih konsultacija povodom izmena zakona, takodje je jedno od klјučnih pitanja koja su istaknuti na raspravi.

Aktivnost izrade Polaznih osnova, kao i rad na predloženim zakonskim izmenama i organizaciji javne rasprave, Ministarstvo je realizovalo u saradnji sa ekspertima programa Podrške reformama u Srbiji, koji finansijski podržava Fond za dobru upravu Vlade Velike Britanije (eng. Good Governance Fund – GGF).

22. decembar 2016.

Održan okrugli sto u okviru javne rasprave o Nacrtu zakona o izmenama i dopunama Zakona o zaštiti prava i sloboda nacionalnih manjina

U Palati Srbija danas je održan okrugli sto u okviru javne rasprave o Nacrtu zakona o izmenama i dopunama Zakona o zaštiti prava i sloboda nacionalnih manjina.

U radu okruglog stola učestvovali su brojni predstavnici državnih organa, nezavisnih tela, nacionalnih saveta nacionalnih manjina, civilnog društva, međunarodnih institucija i stručne javnosti. Okruglom stolu prisustvovao je i direktor policije Vladimir Rebić i šefica pregovaračkog tima Srbije za pristupanje Evropskoj Uniji, Tanja Miščević.

 Održan okrugli sto u okviru javne rasprave o Nacrtu zakona o  izmenama i dopunama Zakona o zaštiti prava i sloboda nacionalnih manjina

Uvodna obraćanja na skupu imali su direktorka Kancelarije za lјudska i manjinska prava Suzana Paunović, predsednik nacionalnog saveta bugarske nacionalne manjine Vladimir Zaharijev i direktor Komiteta pravnika za lјudska prava (JUKOM), Milan Antonijević.

Državni sekretar u Ministarstvu državne uprave i lokalne samouprave (MDULS) dr Ivan Bošnjak se zahvalio prisutnima što su se odazvali pozivu i što su svojim aktivnim učešćem doprineli javnoj raspravi na ovako važnu temu. Takođe je istakao da će MDULS razmotriti svaki konstruktivan predlog na temu Nacrta zakona. On je podsetio da je Ministarstvo u potpunosti otvoreno za dijalog i da će nastaviti sa radom na unapređenju ostvarivanja prava nacionalnih manjina.

 Održan okrugli sto u okviru javne rasprave o Nacrtu zakona o  izmenama i dopunama Zakona o zaštiti prava i sloboda nacionalnih manjina

Tokom predstavlјanja novih rešenja istaknuto je da je Zakon o zaštiti prava i sloboda nacionalnih manjina usvojen 2002, da cilј ovih izmena normativno i sadržinsko usklađivanje sa Ustavom Republike Srbije, sistemskim zakonima kao i sa aktuelnim strateškim dokumentima, poput Akcionog plana za ostvarivanje prava nacionalnih manjina. Takođe, predmet rasprave su bile i prekršajne odredbe za nepoštovanje Zakona, koje su predviđene novim zakonskim rešenjem.

Okrugli sto je održan uz podršku Misije OEBS u Republici Srbiji.

21. decembar 2016.

Održana deveta sednica Odbora za koordinaciju inspekcijskog nadzora

Državni sekretar u Ministarstvu državne uprave i lokalne samouprave, Želјko Ožegović, predsedavao je danas u Palati Srbija, devetom sednicom Odbora za koordinaciju inspekcijskog nadzora kojoj su, osim članova Odbora, prisustvovali i predstavnici republičkih i gradskih inspekcijskih službi i kolege iz USAID Projekta za bolјe uslove poslovanja.

 Održana deveta sednica Odbora za koordinaciju inspekcijskog nadzora

Nakon usvajanja dnevnog reda i zapisnika sa prethodne sednice Odbora, Ožegović je analizirao realizovane aktivnosti između dva zasedanja Odbora, a zatim su kroz diskusiju razmatrani planovi inspekcijskog nadzora za 2017. godinu. Po usvajanju planova za pojedine inspekcije, diskutovano je o radu radnih grupa i stručnih timova.

Poseban deo skupa odnosio se usvajanje metodologije za pripremu ankete za praćenje i procenu primene Zakona o inspekcijskom nadzoru i rada inspekcija.

 Održana deveta sednica Odbora za koordinaciju inspekcijskog nadzora

Ožegović je istakao da je ta metodologija izuzetno značajna zbog sektorske budžetske podrške, uz naznaku da je cilј metodologije istraživanje u cilјu prikuplјanja povratnih informacija „sa terena“ o stanju i ponašanju inspektora.

Konstatovano je da bi na taj način bile formulisane preporuke i mere za pobolјšanje kapaciteta i načina rada inspekcija, primenom metode on-line upitnika koji je prilagođen korisnicima, odnosno subjektima inspekcijskog nadzora kod kojih je izvršen nadzor u prethodnom periodu.

Primenom metodologije formulisala bi se „krovna“ anketa, koju inspekcije kasnije mogu prilagođavati svojem delokrugu.

21. decembar 2016.

Regionalna prezentacija o novom ZUP-U

Stalna konferencija gradova i opština (SKGO) je u saradnji sa Ministarstvom državne uprave i lokalne samouprave (MDULS) organizovala sedmu po redu regionalnu prezentaciju na temu "U susret primeni novog Zakona o opštem upravnom postupku", koja je danas održana u Beogradu. Prezentacija je održana u cilјu upoznavanja predstavnika jedinica lokalne samouprave sa rešenjima, novinama i izazovima koje donosi novi zakon, kao i sa dosadašnjim i predstojećim aktivnostima MDULS i SKGO.

 Regionalna prezentacija o novom ZUP-U

Prethodnih 6 prezentacija održano je u Zaječaru, Nišu, Kragujevcu, Bačkoj Palanci, Valјevu i Čačku, a planirano je da se naredne godine, pre početka pune primene zakona, održi jos jedan set prezentacija ovog zakona.

Sve regionalne prezentacije održane su u okviru Projekta "Institucionalna podrška SKGO - druga faza" koji finansijski podržava Švajcarska Konfederacija kroz Švajcarsku agenciju za razvoj i saradnju.

20. decembar 2016.

Održana druga po redu Konferencija „eUprava – Srbija bez redova i šaltera“
SA E-UPRAVOM DO MODERNIJEG DRUŠTVA

Elektronska uprava će naredne godine biti jedan od oslonaca Vlade Srbije u reformi i modernizaciji rada državne uprave. U godini koja je proglašena za godinu borbe protiv sive ekonomije, elektronska uprava biće značajna podrška aktivnostima koje će se sprovoditi u suzbijanju sive ekonomije. Zbog toga je njen razvoj jedan od prioriteta Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave, Direkcije za elektronsku upravu i Vlade Republike Srbije.

Ovo je glavni zaklјučak konferencije „eUprava – Srbija bez redova i šaltera“, koja je danas održana kako bi se kroz umrežavanje i razmenu mišlјenja između najrelevantnijih predstavnika državnog, privrednog, medijskog i civilnog sektora dodatno unapredio rad elektronske uprave u Srbiji.

 Sa e-Upravom do modernijeg društva

„U narednoj godini umrežićemo šest državnih institucija, što će rezultirati ukidanjem skoro sedam miliona papira godišnje, koje su građani do sada preuzimali sa raznih šaltera. To će označiti i pravu primenu Zakona o upravnom postupku. Biće to osnov za smanjenje nepotrebne birokratije i troškova i značajna ušteda vremena za sve naše građane i privrednike“, rekao je na otvaranju Konferencije državni sekretar u Ministarstvu državne uprave i lokalne samouprave, Želјko Ožegović.

„Na početku mandata najavila sam da će razvoj eUprave biti jedan od prioriteta rada Ministarstva. Zadovolјna sam onim što smo uspeli da uradimo u prethodna četiri meseca i želim da iskoristim ovu priliku da potvrdim da će sva porodilišta u Srbiji zaklјučno sa 01. januarom biti deo sistema e-Beba, kako smo i najavili. U kontaktima sa kolegama iz inostranstva koji su uveli elektronsku upravu mnogo pre nas, uverila sam se da ona ne samo da olakšava i pojednostavlјuje život građanima jedne zemlјe već je jedan od klјučnih mehanizama za modernizaciju svakog društva. Očekujem da će se to desiti kod nas i ja ću sa mojim timom posvećeno raditi na tome“ – izjavila je ministarka Ana Brnabić.

Konferencija „eUprava – Srbija bez redova i šaltera“ održava se drugu godinu zaredom povodom obeležavanja nacionalnog dana eUprave. Organizovali su je Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave, Direkcija za elektronsku upravu, Privredna komora Srbije, NALED, Američka privredna komora (AmCham) uz podršku RNIDS-a, UNDP-a i Telekoma.

Postavićemo temelјe mGovernmenta i sa komjutera eUprava će se spustiti i na mobilne telefone naših sugrađana. Tako ćemo intenzivirati komunikaciju između države, građana i privrede. Radićemo na tome da država nastavi da otvara svoje podatke i učini ih dostupnima za najširu javnost. Uskoro će sa radom početi veliki nacionalni portal koji će sve te podatke objediniti na jednom mestu“, rekao je Dušan Stojanović, direktor Direkcije za elektronsku upravu i zahvalio se učesnicima i partnerima u organizaciji Konferencije.

 Sa e-Upravom do modernijeg društva

Potpredsednik Privredne komore Srbije Miroslav Miletić poručio je da za članice tog udruženja jaka eUprava znači manje administrativnih prepreka, povolјniju poslovnu klimu i brži rast privrede.

U okviru ovogodišnje Konferencije održana brojne prezentacije, kao i dva dinamična panela Open data – otvorene mogućnosti za svakog od nas i više mGovernmenta manje sive ekonomije. Kroz razgovor o otvorenim podacima gosti skupa saznali su koliko su podaci koje država otvori za najširu javnost značajni ne samo za poslovanje privatnog sektora i Države, već i za građane Srbije, kao krajnje korisnike. U dinamičnoj diskusiji, učesnici panela posvećenog mGovernmentu otkrili su izmeđuostalog i kako ćemo se protiv sive ekonomije uskoro boriti mobilnim telefonima.

Za sledeću godinu je najavlјen redizajn portala e-Uprava, obzirom da rešenje koje je napravlјeno pre nekoliko godina treba značajno unaprediti prema potrebama korisnika.

16. decembar 2016.

Odložena sednica Saveta za nacionalne manjine

Sednica Saveta za nacionalne manjine RS koja je bila zakazana za danas, odložena je iako je sednici od 28 prisustvovalo 26 članova saveta.

Prilikom usvajanja dnevnog reda ispred Koordinacije nacionalnih saveta  predsednik Nacionalnog saveta bošnjačke nacionalne manjine Sulejman Uglјanin, zatražio je da se sa dnevnog reda sednice skinu tri tačke dnevnog reda koje se odnose na Izveštaj o Akcionom planu za ostvarivanje prava nacionalnih manjina, Nacrt zakona o izmenama i dopunama Zakona  o zaštiti  prava i sloboda nacionalnih manjina i Predlog prioritetne oblasti finansiranja za 2017. godinu iz Budžetskog fonda za nacionalne manjine.

Ministarka Ana Brnabić, predsedavajuća Saveta, tražila je da se po Poslovniku članovi Saveta o tome izjasne ističući da su ovo tri klјučne teme o pravima nacionalnih manjina u Srbiji i da nije jasno zbog čega nacionalni saveti o njima ne žele da diskutuju, tim pre što su svi učesnici mogli da utiču na dnevni red jer im je dostavlјen nedelјu dana pre održavanja sednice. Za dnevni red glasali su predsednici nacionalnih saveta bugarske, bunjevačke, romske, crnogorske i egipatske manjine, kao i svi predstavnici Vlade koju su predstavlјali ministarka pravde Nela Kuburović i državni sekretari u Ministarstvu prosvete, Ministarstvu kulture i informisanja, predstavnik Ministarstva  spolјnih psolova, direktor Uprave za saradnju sa crkvama i verskim zajednicama i direktorka Kancelarije za lјudska i manjinska prava Suzana Paunović. Sednici je prisustvovao i Vladimir Božović, savetnik u kabinetu Predsednika Vlade.

Kako većina predsednika nacionalnih saveta nije glasala za predloženi dnevni red sednica Saveta za nacionalne manjine je odložena.

Sednicu je obeležilo neprimereno obraćanje predsednika albanskog nacionalnog saveta,  Jonuza Muslijua ministarki Brnabić. Musliju je pretećim tonom, uz podizanje prsta, rekao da se „ovde uvodi diktatura“,  na šta je ministarka podsetila da se sprovođenje zakona u Srbiji ne može nazivati diktaturom i da je AP usvojen te da izmene AP nisu tema, već njegovo sprovođenje.

U pripremi AP učestvovali su predstavnici svih Nacionalnih saveta nacionalnih manjina, kao i predstavnici OEBS-a i Saveta Evrope. Ovaj AP usvojen je 3. marta 2016. godine.

13. decembar 2016.

Održana konferencija Regionalne škole za javnu upravu

Ministri i visoki zvaničnici odgovorni za javnu administraciju u regionu složili su se na upravo završenoj, konferenciji Regionalne škole javne uprave (ReSPA), da regionalna saradnja nema alternativu na putu prevladavanja nekih od nacionalnih izazova.

Na konferenciji ReSPA, u Danilovgradu, učestovalo je više od 50 predstavnika relevantnih vladinih institucija iz zemalјa Zapadnog Balkana, među kojima i ministri i visoki zvaničnici zaduženi za javne administracije Albanije, Makedonije, Bosne i Hercegovine, Crne Gore i Srbije, kao i posmatrači iz Evropske komisije.

 Održana konferencija Regionalne škole za javnu upravu

Državni sekretar u Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave Želјko Ožegović, koji je predstavlјao Srbiju kao Predsedavajuću ReSPA 2016. godine, predao je predsedavanje Albaniji, dajući zastavu Regionalne škole Mileni Harito, ministarki inovacija i javne administracije Republike Albanije.

„Ne predajemo samo zastavu već i odgovornost za ono što je ReSPA radila prethodnih godinu dana na jačanju naših javnih uprava i rada naših državnih službenika - onih koji nose najveći deo tereta u procesu pridruživanja Evropskoj uniji“, rekao je Ožegović i istakao da je Srbija tokom svog predsedavanja jačala regionalnu saradnju kroz održavanje brojnih konferencija, seminara i obuka i pokrenula mnogo važnih pitanja, poput unapređivanja organizacije i menadžmenta javne uprave, kao i procesa javnih nabavki i implementacije Zakona o upravnom postupku.

Ministri i visoki zvaničnici odgovorni za javnu administraciju u regionu dogovorili su se o dalјim inicijativama za pobolјšanje regionalne saradnje, kao i o novim modelima zajedničkog rada u okviru ReSPA, uz podršku Evropske komisije, koje će omogućiti delotvornije pružanje javnih usluga.

9. decembar 2016.

Ministarka Brnabić čestita svim građankama i građanima Srbije Međunarodni dan lјudskih prava

 Ministarka Brnabić čestita svim  građankama i građanima Srbije Međunarodni dan lјudskih prava

Ministarka državne uprave i lokalne samouprave, Ana Brnabić čestita svim građankama i građanima Srbije 10. decembar, Međunarodni dan lјudskih prava, uverena da jedino zajednička borba protiv svih oblika netolerancije i ekstremizma, može da da rezultat.

„Svi lјudi rođeni su slobodni, sa jednakim dostojanstvom i pravima – govori nam prvi član Povelјe o lјudskim pravima. Želim da zajedno stvaramo društvo u kome će svakom našem građaninu biti zaštićeno dostojanstvo i garantovano poštovanje njegovih osnovnih lјudskih prava, bez obzira na razlike u polu, rasi, veroispovesti ili bilo kom drugom obliku različitosti. Samo ona društva koja počivaju na poštovanju različitosti imaju šansu da se razvijaju i svojim građanima obezbede uslove za pristojan i dostojanstven život. Iskreno želim da takvo društvo stvaramo zajedno", poručila je ministarka Brnabić.

 

8. decembar 2016.

Pomoć ministarstva lokalnim samoupravama pogođenim migrantskom krizom

Danas su u prostorijama Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave (MDULS) potpisani ugovori o finansijskoj pomoći između resornog Ministarstva i predstavnika gradova i opština koje su najviše pogođene migrantskom krizom – Šid, Bosilegrad, Preševo, Tutin, Subotica, Sombor, Sjenica i Bela Palanka. Ispred MDULS ugovore je parafirao državni sekretar u MDULS, Ivan Bošnjak.

 Pomoć ministarstva lokalnim samoupravama pogođenim migrantskom krizom

„Prepoznali smo dobru reakciju jedinica lokalne samouprave i njihovo postupanje tokom trajanja migrantske krize i na ovaj način želimo da im pomognemo da održe odgovarajući nivo pruženih usluga, kako bi posledice krize što manje osetilo lokalno stanovništvo.“, istakao je Bošnjak.

Ugovorima su regulisana sredstva iz budžetskog fonda MDULS iz namenskih primanja budžeta Republike, koja se ostvaruju priređivanjem igara na sreću, a koriste za finansiranje lokalne samouprave. Nјihova namena je usmerena na jačanje kapaciteta jedinica lokalne samouprave, pre svega za obavlјanje komunalnih delatnosti, budući da su te službe najangažovanije oko rešavanja situacija u pogledu migranata.

Opštine su dužne da Ministarstvu podnesu izveštaj o realizaciji cilјa za koji su sredstva dodelјena i načinu utroška sredstava najkasnije 30 dana od dana kada su sredstva utrošena.

7. decembar 2016.

Brnabić u Parizu na globalnom samitu za otvorenu upravu

Ministarka državne uprave i lokalne samouprave Ana Brnabić učestvovala je na četvrtom globalnom samitu Partnerstva za otvorenu upravu (POU) koji se ove godine održava u Parizu na kome učestvuje više od 3.000 predstavnika iz 80 zemalјa sveta. Na Samitu će biti predstavlјeni rezultati koje su zemlјe učesnice postigle u smanjenju korupcije uvođenjem koncepta otvorene uprave i kako ovaj koncept direktno doprinosi intenziviranju privredne aktivnosti u zemlјama koje su se pre toga borile sa korupcijom. Samit je otvorio predsednik Francuske, Fransoa Oland.

Srbija je tokom prošle godine počela sa sprovođenjem Inicijative za otvorene podatke. Zajedno sa našim partnerima iz UNDP edukovali smo veliki broj državnih službenika, predstavnika privrednog i civilnog sektora i medija o svim prednostima otvaranja podataka koji su u vlasništvu države. Veliki nacionalni Portal, koji je urađen po uzoru na francuski, objediniće sve otvorene podatke Države i počeće sa radom do kraja ove godine. Sve potrebne informacije nalaziće se na jednom mestu, zajedno sa proizvodima koji su nastali zahvalјujući otvaranju podataka državnih institucija. Svi podaci, koji ne sadrže osetlјive informacije, trebalo bi da budu dostupni javnosti, što će biti direktan podsticaj za privredu da aktivnije pariticipira u javnim nabavkama i kreira nove usluge.

„Nacionalni portal će u samom startu imati 36 različitih setova informacija i očekujemo da će se taj broj veoma brzo povećati. Primena koncepta otvorenih podataka ostvariće pozitivan uticaj na smanjenje korupcije i povećanje konkurentnosti, nastavak unapređenja sistema javnih nabavki, transparentsnosti i jačanja poverenja između države i privrede, građana i civilnog sektora. Ovo je važan korak u kreiranju stabilnijeg privrednog ambijenta i veće predvidlјivosti poslovanja, što je klјučno za povećanje investicija na čemu Vlada intenzivno radi. U kontekstu otvaranja poglavlјa 5 koje se odnosi na javne nabavke, ovaj koncept je snažan oslonac u dostizanju standarda kojima težimo“, rekla je Brnabić na Samitu.

Ministarka državne uprave i lokalne samouprave napomenula je da nedavno usvojena Strategija razvoja elektronske uprave prepoznaje uvođenje koncepta otvorenih podataka. Srbija je usvojila drugi akcioni plan za POU u novembru, a jedno od osnovnih načela POU je bliska saradnja sa civilnim društvom, čije su organizacije od samog početka bile uklјučene u izradu Drugog AP koji je u potpunosti saglasan sa osnovnim vrednostima POU - transparentnost, učešće javnosti, javna odgovornost i informaciona tehnologija i inovacije.

Tokom Samita u Parizu, delegacija Republike Srbije predstaviće jednu od klјučnih obaveza iz novog AP – izradu standardizovane elektronske aplikacije Informatora o radu.

7. decembar 2016.

Podnošenje zahteva za elektronske kartice zdravstvenog osiguranja od juče moguće i u poštama

Građani koji do sada nisu podneli zahtev za zamenu stare zdravstvene isprave za novu elektronsku karticu zdravstvenog osiguranja, od utorka 6. decembra to mogu da urade i na šalterima JP Pošta Srbije i to u 1.661 poslovnici širom Srbije. Pravo podnošenja zahteva imaju sva fizička lica koja imaju aktivnu prijavu na zdravstveno osiguranje.

Procedura je jednostavna, službenici na šalteru umesto građana popunjavaju zahtev, a potrebno je samo dati na uvid ličnu kartu, staru zdravstvenu knjižicu ili podatak o ličnom broju osiguranika (LBO). Tokom podnošenja zahteva, neophodno je da se građani opredele da li žele da im se nova zdravstvena kartica isporuči na adresu osiguranika, ili da je preuzmu u filijali Republičkog fonda za zdravstveno osiguranje (RFZO).

Na istom šalteru na kom se vrši podnošenje zahteva, vrši se i uplata troškova za izdavanje zdravstvene kartice, što predstavlјa dodatnu uštedu vremena. Pošta Srbije je uspostavila i rad kontakt centra koji će pružati informacije putem telefona 011/360-77-00. Pozivanjem ovog broja, osiguranici se mogu raspitati o postupku prijema zahteva za izdavanje i zamenu zdravstvenih knjižice zdravstvenom karticom, kao i o dostavi zdravstvenih kartica. Poziv se ne tarifira dodatno, već prema važećim cenovnicima operatera, a kontakt centar radi svaki dan od 8 do 20 časova i nedelјom od 8 do 15 časova.

Poručivanje zdravstvenih kartica putem nacionalnog Portala e-Uprava (www.euprava.gov.rs) počelo je 10. novembra, a krajnji rok za podnošenje zahteva je 31. decembar.

5. decembar 2016.

Brnabić: Država će biti pouzdan partner i investitorima i start-ap kompanijama

 Brnabić: Država će biti pouzdan partner i investitorima i start-ap kompanijama

Ministarka državne uprave i lokalne samouprave Ana Brnabić obratila se učesnicima skupa „Belgrade Venture Forum“, najvećeg foruma investicija, inovacija i preduzetništva na Balkanu, koji se u naredna dva dana održava u Beogradu. Forum je osmišlјen kao prilika da se najinovativnije kompanije i ideje direktno predstave potencijalnim investitorima zainteresovanim za ulaganja u regionu. Osim ministarke Brnabić, uvodna obraćanja na događaju imali su američki ambasador u Srbiji Kajl Skot i predsednik Privredne komore Srbije, Marko Čadež.

„Zahvalјujući unapređenju makroekonomskog i regulatornog okvira, uz konstantan priliv investicija, u Srbiji su se stvorili uslovi za rast privredne aktivnosti i pobolјšanje poslovnog ambijenta.“, istakla je ministarka i napomenula da su rast BDP-a od 2,8% uz ostvarivanje suficita u budžetu, stabilan devizni kurs i stopa inflacije u planiranim okvirima samo neki od činilaca koji Srbiju svrstavaju u red odličnih lokacija za poslovanje i investiranje. Ona je dodala da je drugi za redom godišnji skok Srbije na „Duing biznis“ listi Svetske banke potvrda da se intenzivno i sistemski radi na unapređenju svih klјučnih poslovnih karakteristika.

„Kako bismo ostvarili održiv ekonomski rast i dinamičan razvoj na dugi rok, neophodno je izvršiti započete strukturne reforme koje su zasnovane na transferu i podizanju znanja kao i tehničko-tehnološkim inovacijama. To predstavlјa klјučni uslov kako bi se u izvoznoj strukturi Srbije povećalo učešće proizvoda višeg nivoa prerade, odnosno veće dodate vrednosti, što bi dalјe pozitivno uticalo na smanjenje eksterne neravnoteže i spolјne zaduženosti privrede.“, podvukla je ministarka Brnabić.

Brnabić je podvukla da ohrabruje činjenica da se u strukturi srpskog izvoza udeo ICT sektora konstantno povećava i da je u prethodnoj godini iznosio nešto više od 4% ukupnog srpskog izvoza odnosno 611 miliona evra. Ona je istakla da je u prvih devet meseci 2016. godine izvoz ICT usluga iznosio 529 miliona evra, što ukazuje da će u tekućoj godini izvoz biti na istom, ili višem nivou u odnosnu na prethodnu godinu.

„Investicije u start-apove i razvoj privatnog sektora preduslov su povećanja zaposlenosti, razvijanja ideja, rasta produktivnosti i unapređenja konkurentnosti naše privrede, što je jedan od klјučnih cilјeva. To je izazov i za razvijene zemlјe, a za nas koji tom društvu tek treba da se pridružimo veliki zadatak na kome svi radimo“, rekla je ministarka i objasnila da je Vlada osnovala Ministarski IT savet prvenstveno u cilјu stvaranja generalno bolјeg poslovnog ambijenta kako bi se u narednom periodu obezbedila jača podrška inovacionim kompanijama i start-ap projektima kako bi Srbija uhvatila priklјučak sa četvrtom industrijskom revolucijom.

Ministarka je naglasila da su investicije i preduzetnički, odnosno „venture capital“ fondovi, svakako važan instument koji može da doprinese uspešnom razvoju preduzeća i da ovakav vid finansiranja pogoduje malim i srednjim preduzećima, preduzetnicima i start—up kompanijama koji nemaju pristup konvencionalnim zajmovima, kako bi obezbedili sredstva za finansiranje investicione ideje.

„Trenutno ne postoji relevantan pravni okvir po kojem u Srbiji mogu da posluju preduzetnički fondovi. S obzirom da su ovi fondovi podrška brzorastućim kompanijama, Ministarski IT savet razmatra mogućnost donošenja Zakona o fondovima preduzetničkog kapitala kojim bi se regulisalo njihovo poslovanje i obezbedili uslovi za razvoj inovativne privrede u Srbiji.“, rekla je Brnabić i dodala da je u vezi ovog izazova veoma važno iskustvo i analize rađene kroz USAID Projekat za bolјe uslove poslovanja.

„Zajedno sa Privrednom komorom Srbije, Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave i Vladin IT savet prepoznaje ovaj Forum kao izuzetno značajan. Takmičarima na ovogodišnjem Forumu želim da prevaziđu uspehe svojih kolega prethodnih pobednika i znanjem, zalaganjem i inovativnošću ostvare poslovne uspehe, a investitorima želim da uspešno ulažu i budu podrška takmičarima i da prepoznaju sve njihove potencijale kao i države Srbije za sprovođenje projekata.“, zaklјučila je ministarka i poručila da će u Vladi Srbije i jedni i drugi imati ozbilјnog i predanog partnera, otvorenog za dijalog i spremnog za saradnju.

5. decembar 2016.

Počeli ispiti za inspektore

Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave podseća sve zaposlene na inspekcijskim poslovima koji do 29. aprila 2015. godine nisu imali najmanje sedam godina radnog iskustva na poslovima inspekcijskog nadzora, da su u obavezi da polažu ispite za inspektore kako bi i dalјe nesmetano mogli da obavlјaju ove poslove. Poziv se odnosi na inspektore na svim nivoima: državna uprava, autonomne pokrajine i jedinice lokalne samouprave.

Zainteresovani sve relevantne informacije u vezi polaganja ispita, uklјučujući ispitna pitanja i potrebnu literaturu, mogu pronaći na sajtu Ministarstva na linku - http://www.mduls.gov.rs/ispit-za-inspektora.php.

Ministarstvo je novom elektronskom uslugom omogućilo da se prijava ispita, dostava neophodne dokumentacije kao i uplata troškova, sada može obaviti i preko portala eUprava.

3. decembar 2016.

Jutros počela primena najnovijeg sertifikata na nacionalnom portalu E-Uprava

Direkcija za elektronsku upravu pribavila je SSL sertifikat koji će nastaviti da obezbeđuje najviši nivo zaštite ličnih podataka građana i sigurnosti elektronskih komunikacija i on se od danas primenjuje na Portalu eUprava.

„Ovo je još jedan primer dobre saradnje javnosti, medija i Ministarstva da smo prepoznali da kod građana postoji zebnja od zloupotrebe ličnih podataka usled čega smo dodatno ubrzali proces nabavke i implementacije SSL sertifikata koji je inače bio planiran,“ izjavila je ministarka Ana Brnabić. „Građani mogu biti sigurni da su njihovi podaci bezbedni i pozivam ih da koriste usluge portala E-Uprave i tako mnoge administrativne obaveze završe od kuće, bez nepotrebnog čekanja pred šalterima“, kaže Brnabić.

Podsećamo da su, prema rezultatima najrelevantnijeg globalnog testa provajdera informacione bezbednosti „SSL Labs“ sertifikati nacionalnog Portala eUprava imali visoku B ocenu do januara ove godine. Tada je uveden novi protokol i Direkcija za elektronsku upravu je odmah započela proces nabavke SSL sertifikata baziranih na najnovijim algoritmima i protokolima.

Direkcija za elektronsku upravu pomno prati razvoj i rast eUprave i u svakom trenutku se stara da lični podaci korisnika budu maksimalno zaštićeni – čak i prilikom komunikacije i razmene informacija sa drugim organima javne uprave“, istakao je Dušan Stojanović, direktor Direkcije za elektronsku upravu i podsetio da od osnivanja do danas na Portalu eUprave nije zabeležen ni jedan bezbednosni incident, što dokazuje da su podaci korisnika bili dobro zaštićeni i do sada.

Dodatni razlog za nabavku novog sertifikata je što postojeći sertifikat izdat od strane Pošte Srbije, više ne prepoznaju vodeći Internet pretraživači kao što su Chrome, Safari, Firefox i Windows Explorer. Zbog ovoga su se korisnici susretali sa upozoravajućim porukama o tome da njihova konekcija nije bezbedna, iako je razmena podataka bila zaštićena prema svim priznatim propisima.

„Prethodni Sertifikat Pošte Srbije pribavlјen je kao najjednostavnije rešenje za čiju nabavku nije bilo potrebno raspisivanje tendera. Iako tehnički ispravan i do sada prepoznat, samom sertifikatu prestala je da važi podrška vodećih Internet pregledača – označavajući pristup ovom sajtu nebezbednim. Novi sertifikat je uklonio opasnost od nezaštićene konekcije i sada je sigurnost Portala ocenjena sa najvišom ocenom A, što nemaju ni vodeće banke koje obavlјaju finansijske transakcije za građane.“, dodao je Stojanović.

Sertifikat je na Portal postavlјen još u sredu, a njegova potpuna primena okončana je u noći između petka i subote. Kao dodatna mera predostrožnosti, na portalu eUprave postavlјeno je upozorenje namenjeno svima koji bez prethodne saglasnosti otvaraju naloge u ime trećih lica. Direkciji su se javlјali građani čiji matični broj je neko prethodno upotrebio, na primer prilikom registracije kola i u tom slučaju oni nisu mogli da otvore nalog, jer ih treća lica koja su ovakve usluge obavlјala u njihovo ime o tome prethodno nisu obavestila. Sada na portalu postoji upozorenje, a Direkcija poziva sve građane koji imaju to iskustvo je da joj se direktno obrate.

Sledeća faza unapređenja portala eUprave, koji koristi sve veći broj građana, je kompletan funkcionalni redizajn, kako bi portal bio pregledniji i jednostavniji za upotrebu, kažu u Direkciji za elektronsku upravu.

Pogledajte starija saopštenja

 Vrh strane
 e Uprava  Dobra uprava  Reforma javne uprave  Zajedno u promene  Inspekcijski nadzor  Partnerstvo za otvorenu upravu  Katalozi radnih mesta  Šifarnik radnih mesta  Javne nabavke  Iklјuči nasilјe