МЕНИ

Насловна » Активности » Саопштења

Саопштења

27. јун 2016.

Обавештење јединицама локалне самоуправе

Министарство државне управе и локалне самоуправе уз подршку  Швајцарске агенције за развој и сарадњу спроводи пројекат „Подршка спровођењу Акционог плана Стратегије реформе јавне управе - реформа локалне самоуправе 2016-2019“ у циљу подршке реформе јавне управе у области локалне самоуправе у Републици Србији.

Стратегија реформе јавне управе („Службени гласник РС“, бр. 9/14 и 42/14 - исправка) идентификује велике изазове у области развоја локалне самоуправе, као што су: унапређење децентрализације активности јавне управе, увођење система стручног усавршавања запослених у телима аутономне покрајине и локалне самоуправе, унапређење процеса планирања и припреме буџета, побољшање финансијске одрживости, јачање капацитета надзора, итд.

У том циљу, као једна од активности на пројекту, Министарство државне управе и локалне самоуправе, основало је кол центар и ангажовало правног саветника за пружање подршке јединицама локалне самоуправе у примени прописа и закона у оквиру система и сектора који су релевантни за ниво јединице локалне самоуправе.

Саветодавна подршка биће од посебног значаја у информисању о недостацима у практичној примени прописа који су у надлежности Министарства државне управе и локалне самоуправе.

Такође, кроз кол центар биће омогућено свакодневно давање стручних упутстава о примени одредаба закона и других прописа из области локалне самоуправе, како за потребе јединица локалне самоуправе, тако и за грађане који износе приговоре или захтеве који се односе на рад органа јединица локалне самоуправе.

Број кол центра је: 011/2685-344, радно време од 07:30 до 15:30

Контакт e-mail: tijana.dimic@mduls.gov.rs

27. јун 2016.

Одржан састанак надзорног одбора пројекта управљања људским ресурсима на локалу

Државни секретар у Министарству државне управе и локалне самоуправе (МДУЛС) Иван Бошњак учествовао је данас са сарадницима на првом састанку Надзорног одбора пројекта "Управљање људским ресурсима у локалној самоуправи" вредног два милиона евра, који финансирају Савет Европе и Европска унија.

 Одржан састанак надзорног одбора пројекта управљања људским ресурсима на локалу

Бошњак је након поздравних речи учесницима скупа изразио наду да ће јединице локалне самоуправе (ЈЛС) адекватно и правовремено бити укључене у пројекат, чија је сврха јачање ефикасности административних капацитета у ЈЛС кроз успостављање професионалног система обуке и унапређене функције управљања људским ресурсима. „Министарство ће инсистирати на квалитетним применама обука предвиђених пројектом широм Србије, а посебну пажњу ћемо посветити провери ефеката тих обука“, нагласио је Бошњак.

Генерални секретар Сталне конференције градова и општина (СКГО) Ђорђе Станичић је подвукао значај реформи локалних самоуправа као саставног дела реформе јавне управе и навео да у пројекту учествују градови, општине, али и градске општине.

Данка Богетић из Делегације ЕУ у Србији је истакла задовољство наставком сарадње са МДУЛС, СКГО и Савета Европе (СЕ) на пројекту, а Надиа Ћук из Савета Европе је констатовала да је реч о реформском пројекту чија је главна идеја начело субсидијарности, које собом носи снажан интегративни потенцијал, посебно у садашњем тренутку.

Координатор пројекта Генади Косјак (Gennady Kosyak) из СЕ рекао je да су сви на истој страни када је реч о схватања концепта, тако и реализацији пројекта. Он је такође истакао реформу локалних самоуправа као значајан елемент реформе јавне управе и подвукао да увек треба да се размишља о широј слици и добробити грађана.

27. јун 2016.

Осечина – Кроз шљивике и ливаде западне Србије

Министарство државне управе и локалне самоуправе наставља промоцију јединица локалне самоуправе широм Србије кроз пројекат „Српска слагалица“ (Serbian Puzzle), у ком градови и општине имају прилику да се представе на недељном нивоу кроз неколико различитих тема (историја, култура, инвестиције, гастрономија...).

Ове седмице у „Српској слагалици“ биће представљена Oсечина, општина изузетних природних услова која на површини од нешто више од 300 квадратних километара има пределе различите надморске висине - од 189 до 973 метара. Такви услови су идеални за гајење свих врста воћа, о чему сведоче шљивици на укупној површини од скоро четири хиљаде хектара, као и засади малине и купине.

 Осечина – Кроз шљивике и ливаде западне Србије

Могућности општине су огромне, нарочито у преради воћа и меса, потенцијалним инвеститорима је на располагању комунално опремљена површина са комплетном инфрастуктуром и логистичком подршком, а поред гринфилд инвестиција на располагању су им и браунфилд локације у приватном власништву којима је неопходно минимално улагање да би процес производње почео.

Близина државне границе са Босном и Херцеговином, удаљеност од престонице свега 130 километара и близина Kоридора 11 представљају идеалну основу за инвестиције широког спектра, а општина посебно може да се похвали брзом и ефикасном локалном администрацијом, брзим издавањем свих потребних дозвола у чију сврху су усвојена сва неопходна планска документа.

Да ни културна дешавања нису на маргини сведочи ликовна колонија која се сваког јуна, више од 15 година, одржава у Осечини. Уметници имају недељу дана да изведу своја дела, а на Ивањданском сабору играчких ансамбала „Две обале једна Дрина“, негују очување и српске традиције и повезивање становништва са обе обале Дрине, не само на културном, већ и на привредном и туристичком плану.

Уз богату културну баштину Осечина има чиме да се хвали и када је историја у питању - браћа Димитрије и Глигорије Недић били су чувени подгорски хајдуци, учесници Првог српског устанка и Боја на Чокешини, код Шапца.

О њима, њиховом херојству, али и другим занимљивостима, јелу тог краја и историјату зграде управе, прочитајте на сајту www.serbianpuzzle.rs

27. јун 2016.

Јавна препорука Министарства државне управе и локалне самоуправе

Како су у већини високошколских установа у Републици Србији у току пријаве на конкурс за упис студената, Министарство државне управе и локалне самоуправе даје препоруку свим високошколским установама да као део конкурсне документације, сагласно одредбама чл. 9. и 103. Закона о општем управном поступку („Службени гласник РС“, бр. 18/16), не траже и изводе из матичне књиге рођених и уверење о држављанству.

Наиме, дана 8. јуна ове године почела је примена одредаба чл. 9, 103. и 207. Закона о општем управном поступку („Службени гласник РС“, бр. 18/16), којима је регулисана размена података о чињеницама о којима се води службена евиденција, по службеној дужности. Ова обавеза органа је подигнута на ниво начела, тако да је странка ослобођена дужности прибављања оних података о којима службене евиденције воде органи  јавне власти. Од грађана се могу захтевати само подаци који су неопходни за њихову идентификацију и документa који потврђују чињенице о којима се не води службена евиденција.

Имајући у виду ове одредбе, као и чињеницу да високошколске установе врше јавна овлашћења и да су стога у систему органа на које се односе одредбе Закона о општем управном поступку, потребно је да се приликом уписа на академске и струковне студије, сагласно начелу делотворности и економичности, не траже од будућих студената они подаци који се већ налазе у службеним евиденцијама и који се имају прибавити по службеној дужности.

С тим у вези, а у циљу успостављања најадекватнијих механизама за пуну примену одредаба о размени података из службених евиденција, препоручујемо да се приликом уписа студената од њих не траже они подаци који су већ садржани у службеним евиденцијама, односно да се не траже подаци који су већ садржани у личној карти будућег студента. Сагласно Закону о личној карти, лична карта је јавна исправа којом грађани Републике Србије доказују идентитет, а која такође, у складу са законом, служи и као доказ о другим чињеницама које су у њој садржане. Како лична карта садржи од података, између осталог, јединствени матични број грађана, држављанство, место, општину и државу рођења, пребивалиште на територији Републике Србије у време подношења захтева, то у смислу свега наведеног сматрамо да не треба тражити од студената да достављају и уверење о држављанству и изводе из матичних књига.

Како је интенција законодавца била та да се грађани и органи растерете сувишних и непотребних процедура, уколико је одређени податак садржан у некој службеној евиденцији органа Републике Србије не треба га тражити од грађана, већ је потребно да се исти по службеној дужности бесплатно прибави од органа који о томе води службену евиденцију.   

Такође, указујемо да су у току консултације са релевантним органима и имаоцима база података о чињеницама садржаним у службеним евиденцијама, као и да је Министарство државне управе и локалне самоуправе образовало Посебну радну групу за формулисање препорука за успостављање и унапређивање механизма размене података из службених евиденција, чији је циљ да се кроз заједнички рад, сарадњу и размену искустава представника државних органа који су у поседу службених евиденција и који представљају функционалну и институционалну везу између локалног и централног нивоа, успоставе примери и модели добре праксе и дефинишу механизми за пуну примену наведених одредби.

24. јун 2016.

Удовички: Ефикасна јавна управа је неопходна за привредни раст и запошљавање у Србији

 Удовички: Ефикасна јавна управа је неопходна за привредни раст и запошљавање у Србији

Потпредседница владе и министарка државне управе и локалне самоуправе Kори Удовички, изјавила је данас у Бечу да, уколико Србија заиста жели привредни раст и запошљавање, мора имати способну и ефикасну јавну управу.

„Ако то заиста желимо, неопходна нам је јавна управа која је у стању да се ослободи бирократизације, створи привредни амбијент који ће не само да привуче инвеститоре, већ и да наш капитал максимално оплоди“, истакла је Удовички и додала да Србија мора да спроведе реформу јавне управе, без обзира да ли ЕУ то од ње тражи на путу евроинтеграција.

Удовички је на Kонференцији „Јавна управа као основа за европске интеграције“ подвукла да ЕУ пружа озбиљну подршку и помоћ у реформи, што је важан услов за напредовање на европском путу, јер јавна управа, која ради на основама владавине закона, која свима даје једнаке прилике и то ради професионално, једна је од фундаменталних вредности ЕУ.

Таква јавна управа треба Србији, рекла је министарка.

Према њеним речима, Србији је потребна јавна управа која заиста може да помогне политичком вођству да после сваких избора, када се грађани определе за одређене политике својим гласањем, те политике и спроведу на најефикаснији могући начин.

Потпредседница владе је указала да су многе земље у окружењу, које су у прошлости биле далеко иза Србије, данас много напредније и да су урадиле нешто што Србији тек предстоји, а то је озбиљнија професионализација државно-службеничког система и истинска деполитизација.

Удовички је додала и да се у Србији тренутно промовише нов однос јавне управе и грађана у размени података из службених евиденција и нагласила да је такође потребна јаснија раподела и рашчишћавање односа локала и Републике, како би свако био за свој посао у пуној мери одговоран и на тај начин сконцентрисанији на оно што ради.

„Оно на чему радимо су боље услуге грађанима и бржи и већи привредни раст, као и предвидив амбијент за привреднике“, прецизирала је она.

На скупу је такође поручено да је снажан јавни сектор са добром управом гарант за правну државу, добре услуге грађанима и опште благостање.

Циљ дводневне конференције, на којој је учествовао и европски комесар за проширење Јоханес Хан, који је поручио да је ефикасна јавна управа веома важна у процесу придруживања, била је размена искустава као подршка земљама Балкана на путу ка чланству у ЕУ.

Скуп су организовали Министарство иностраних послова Аустрије, Савет за регионалну сарадњу, Савез аустријских градова, Kанцеларија за Дунавску стратегију и Центар за истраживање јавних управа, а учествовало више од 150 представника држава Западног Балкана.

24. јун 2016.

Саопштење Министарства државне управе и локалне самоуправе

Поводом саопштења Самосталног синдиката културе Србије у ком се наводи да нови предлог Уредбе о коефицијентима за обрачун и исплату плата запослених у јавним службама садржи низ неправилности, Министарство државне управе и локалне самоуправе (МДУЛС) саопштава следеће:

У циљу постизања транспарентности система и упоредивости плата у јавном сектору, Законом о систему плата запослених у јавном сектору прописано је увођење јединствене основице за обрачун и исплату плате и усклађивање коефицијената сходно  јединственој основици, као прва фаза усклађивања са новим системом. Стога је МДУЛС припремило измену Уредбе о коефицијентима за обрачун и исплату плата запослених у јавним службама, водећи рачуна да након измене висине коефицијената износ основне плате одговора износу основне плате на коју је запослени имао право пре измене, као што је и предвиђено Законом.

Према томе, задржава се постојећи ниво плата и ради се само о математичком прерачунавању коефицијената на нову основицу која је јединствена за све. Друга фаза усклађивања са Законом о систему плата је доношење посебних закона којима ће се утврдити методологија и начин разврставања радних места из Каталога као и њихово вредновање и одређивање нових коефицијената, заједно са начином прилагођавања, односно достизања плате из новог система у односу на постојећу плату.

У претходном периоду МДУЛС је у сарадњи са ресорним министарствима и представницима заинтересоване и стручне јавности интензивно радило на изради Каталога радних места. На основу Каталога који садржи опште описе послова и  услове за њихово обављање и  критеријума за вредновање послова - сложеност послова, компетентност, одговорност, аутономија у раду, пословна комуникација и услови рада,  посебним законима ће бити извршено вредновање радних места и одређивање висине основне плате. 

МДУЛС се захваљује представницима Самосталног синдиката културе Србије на досадашњој сарадњи на реформи система плата, уз наду да ћемо наставити успешну сарадњу.

23. јун 2016.

 Порука потпредседнице Владе поводом Међународног дана јавне службе

Порука потпредседнице Владе поводом Међународног дана јавне службе

Данас је Међународни дан јавне службе.

Захваљујем се свим запосленима у јавној управи Републике Србије на досадашњем залагању и резултатима на унапређењу нашег рада како бисмо у наредном периоду грађанима Србије обезбедили оно што и заслужују – брзе, ефикасне и квалитетне услуге, одговорне институције и љубазне и професионалне службенике.

Верујем да ћемо се у периоду који је пред нама припремити за крупне кораке које стоје пред нашом државом у свим реформским процесима за које је неопходно наше знање, стручност и посвећеност.

Срећан нам наш дан!

Ваша Кори

23. јун 2016.

Министарство охрабрује грађане да остваре своје законско право

Министарство државне управе и локалне самоуправе (МДУЛС) поздравља намеру Покрета Доста је било изражену у саопштењу од 21. јуна 2016, да ће усмерити енергију у местима где је „добио прилику да ради у корист грађана“, да од администрације „створи њихов сервис“. Такође, МДУЛС очекује да ће се Покрет у том напору стриктно придржавати Закона о општем управном поступку и да ће грађани бити правилно информисани.

Међутим, Покрет ДЈБ ради против интереса грађана кад шири дезинформацију да су они у обавези, уместо да укаже да грађани имају право да потписивањем изјаве прибаве сами податке потребне за одлучивање у поступку. Нису тачни наводи у саопштењу да се овом изјавом укида члан 103, односно, дужност органа да ради остваривања права грађана међусобно размењују податке о личности. Партнерски однос државе и грађана може се успоставити само ако су грађани правилно упознати са својим правима и очекују од државе да их поштује. 

МДУЛС подсећа и храбри грађане да редовно од управе захтевају да органи за њих проверавају податке у управним поступцима и сугерише да се, само у изузетним ситуацијама у којима сами грађани процене да је за њих лично то повољније, определе за то да сами прибаве податаке о личности који се налазе у службеним евиденцијама.

22. јун 2016.

Удовички у Нишу: Добро напредује размена података из службених евиденција

Потпредседница владе и министарка државне управе и локалне самоуправе Кори Удовички изјавила је да добро напредује размена података из службених евиденција, како то предивђају одредбе Закона о општем управном поступку, чија је примена почела 8. јуна.

„У општинама и градовима све више напредује спровођење нових чланова Закона о општем управном поступку који управу обавезују да више не тражи од грађана податке које о њима већ има“, рекла је Удовички у Нишу после обиласка локалне самоуправе где се и лично уверила о току размене података из службених евиденција.

Према њеним речима, 15 дана од како су нови чланови закона ступили на снагу још има потешкоћа, а са надлежнима у нишкој управи разговарала је о томе да би било много лакше да су сви подаци из матичних књига већ унети у електронску базу.

 Удовички у Нишу: Добро напредује размена података из службених евиденција

Удовички је указала да је примена одредаба ЗУП скренула пажњу на тај проблем и додала да је потребно имати друге методе размене док се базе не попуне и подаци не унесу, као и да је недопустиво да „два шалтера, два сектора, не разговарају један са другим".

Циљ нових одбредаба је промена схватања посла управе - да грађанима изађу у сусрет, али и схватања да су „сви једна управа“, поновила је потпредседница владе.

Уз напомену да верује да службеници понекад, пре свега из неизвесности, грађанима кажу да је сигурније да сами прибаве неке исправе, јер не знају колико би дуго могло да потраје ако би сами службеници то радили, Удовички је инсистирала да никако не сме да се деси да уз личну карту било ком грађанину службеник у управи тражи и уверење о подацима који су у њој.

Она је додала да нема разлога да службеници траже уверење о подацима који се налазе у јавним базама података, као што је случај са већином база података у АПР.

"Нема разлога за то, нека оду на интернет и сами се увере", поручила је министарка.

Удовички је, међутим, подвукла да има ситуација када оно што је у личној карти није довољно да би грађанин остварио неко право и да је тада потребно охрабрити грађане да затраже податке од управе, која ће морати да испоштује рок од 15 дана.

"Радимо на томе да се сви обавежу и на краће рокове", закључила је потпредседница владе.

22. јун 2016.

Како се спроводи размена података

Помоћник министра државне управе и локалне самоуправе Дражен Маравић рекао је, говорећи о примени Закона о општем управном поступку, да већ две трећине грађана Србије препушта службеницима да уместо њих прибављају податке из службених евиденција.

„На годишњем нивоу имаћемо уштеду милиона редних сати које су грађани до сада трошили на прикупљање докумената уместо управе, али и у новцу, јер ако орган размењује податак онда је та размена бесплатна, а ако грађанин ипак хоће да сам прибави неки документ у којем је садржан тај податак, мора да плати таксу“, рекао је Маравић за РТС. 

Прилог можете погледати испод:

 

 

22. јун 2016.

Удовички: Управа смањена за више од 16.000 запослених

Потпредседница владе и министарка државне управе и локалне самоуправе Кори Удовички изјавила је данас да је укупно смањење броја запослених у јавној управи од почетка рационализације веће од 16.000, што је 1.500 људи више него што је планирано, а да су највећи терет у том процесу поднели здравство, МУП, просвета.

Удовички је на конференцији за новинаре у Влади Србије нагласила да је од почетка 2015. године од укупног броја запослених у јавној управи њих 9.500 отишло у пензију, рационализацијом је тај број смањен за још 4.800, док су остали пензионисани или су самоиницијативно раскинули радни однос ...

Министарка је нагласила да није, као што је то био случај раније, било подстицаја да људи раније оду у пензију уз велике отпремнине.

Према њеним речима, у Србији је сада на сваких 100 становника запослено 6,7 људи у јавној управи, што је мање него у европским државама где на 100 становника ради осам до 8,5 службеника.

 Удовички: Управа смањена за више од 16.000 запослених

Удовички је прецизирала да је на нивоу централне државе смањен број запослених у јавној управи за око 10.000, а на локалном нивоу за око 6.000 и да је на захтев за рационализацију, који је послат на адресе око 70 одсто опстина у Србији, одговорило њих чак 91 одсто.

Задата смањења, нису била линеарна и не треба да буде тако, додала је И прецизирала да су највећи терет у овом таласу рационализације поднели су највећи ресори попут здравства, Министарства унутрашњих послова, просвете. правосуђа. У здравству је број запослених мањи за 4.700 људи, у МУП-у за 1.800, просвети за 1.600.

Говорећи о 7.000 оних који би у овој години у процесу рационализације могли да оду из јавне управе, а коју је оквирно поменуо мандатар Александар Вучић, Удовички је рекла да очекује да они буду слично распоређени као до сада - већи ресори да носе већи терет, и да ће у великој мери одлазити кроз пензионисање.

“Свесни смо да до сада није цела рационализација постигнута циљаном реорганизацијом, већ нисмо лако дозвољавали да се замене пензионисани запосленима. Мораћемо да водимо рачуна о томе да негде треба и новог запошљавања. Важно је да заменимо најважније међу њима, али не и остале. Морамо да будемо опрезни, јер постоје институције и организације којима озбиљно недостаје кадра”, рекла је Удовички. 

Удовички је истакла да је претходна оцена да ће бити потребно да кроз овај процес из јавне управе оде 75.000 људи била дата пре резултата функционалне анализе коју су спровели стручњаци Светске банке, на основу које се стекао увид где има вишка а где мање запослених, и зато се од тог броја одустало.

“Сви смо склони да верујемо да нам је држава велика и пребирократизована, имамо вишак бирократије, 'фали ти један папир' и даље постоји и зато нам се чини да је држава превелика”, рекла је Удовички.

Анализа је такође показала и нерационалности пре свега у мрежним институцијама, које имају филијале широм земље, попут ПИО Фонда или Републичког геодетског завода.

“Наследили смо организацију из југословенског времена, децентрализовану с филијалама у свакој општини. Али тада није било информатичког система, све се радило ручно, а данас то можемо да променимо”, закључила је Удовички.

22. јун 2016.

Удовички за РТС о рационализацији

Министарка државне управе и локалне самоуправе Кори Удовички изјавила је данас у јутарњем Дневнику РТС, да је крајем марта број запослених у јавном сектору био смањен за 16.500 људи и да је, с обзиром на податке које добија, тај број наставио да пада. До краја ове године требало би да буде отпуштено још 6.000 до 7.000 људи.

Министарка Удовички је рекла да да не треба инсистирати на смањењу од 75.000, колико је било према првобитном договору са ММФ, јер се уштеде постижу и на друге начине. ММФ је битно ревидирао очекивања на чему је она, истакла је, дуго радила.

Од 16.500 људи чак 9.500 отишло је у пензију, додала је она и истакла да први пут смањење није било свугде једнако, а да не треба ни да буде. Министарка каже да је и око 6.000-6.5000 људи отишло са локала, а од тог броја чак 4.000 људи из локалних јавних предузећа.

Фокус убудуће мора бити на томе да се побољша начин и организација рада, рекла је Удовички.

Прилог РТС можете погледати испод:

 

 

21. јун 2016.

Пирот град брендова - пеглане кобасице, ћилима и Светислава Пешића

Министарство државне управе и локалне самоуправе наставља промоцију јединица локалне самоуправе широм Србије кроз пројекат „Српска слагалица“ (Сербиан Пуззле), у ком градови и општине имају прилику да се представе на недељном нивоу кроз неколико различитих тема (историја, култура, инвестиције, гастрономија...).

Ове седмице у „Српској слагалици“ биће представљена општина која се налази у самом средишту Балкана, на пола пута између Ниша и Софије, на међународном путу за Блиски и Средњи исток и једна је од ретких општина у Србији која поседује своје локалне „брендове“ - качкаваљ, ћилим и пеглану кобасицу – Пирот.

Повољан геостратешки положај и добра повезаност путном и железничком мрежом, близина Нишког и аеродрома у Софији на свега 70 километара, чине Пирот атрактивним за улагања, а урађен Генерални урбанистички план града, успостављен Географски информациони систем, значајни ресурси слободне радне снаге, гринфилд локације и услужна администрација само су део разлога због којих је у тој општини повољна привредна клима. У Пироту послује 447 привредих друштва и 1.217 предузетника, али и једна од најуспешнијих слободних зона у Србији. Канцеларија за локални економски развој општине Пирот нуди комплетну логистичку подршку заинтересованим инвеститорима.

Пирот није само у Србији познат по изради ћилима, а да би се очувала традиција, општина је реализовала пројекат „Оснивање Задруге за израду пиротског ћилима и сувенира“. Захваљујући томе ткаље су добиле посао, повећан је обрт у изради ћилима, а ни тржишни ефекти нису изостали.

Сваког августа у том градићу Међународни фолклорни фестивал, у оквиру манифестације „Пиротско културно-спортско лето“, окупи бројне ансамбле који се током четири дана друже уз игру и песму.

Прича о Пироту, међутим, није потпуна ако се не спомене и легендарни кошаркашки геније Светислав Пешић. Богату кошаркашку каријеру започео је у родном месту, а онда преко београдског Партизана стигао до првака Европе у дресу сарајевске Босне. Један је од ретких тренера који је титулу првака Европе освајао и као тренер и као играч, био је кошаркашки учитељ Александра Ђорђевића, Влада Дивца, Дина Рађе, Тонија Кукоча и других асова, а као селектор националног тима освојио је Светско првенство 2002. године у Индијанополису.

Све то, али и рецепт за Чомлек, специјалитет од јагњећег меса који се карчка у црном вину са наном, рузмарином, мајчином душицом и суџуком, прочитајте на сајту www.serbianpuzzle.rs.

16. јун 2016.

Маравић у Новом Саду о примени ЗУП

Помоћник министра државне управе и локалне самоуправе Дражен Маравић је данас посетио Нови Сад где је у разговору са замеником начелника Градске управе за опште послове Милованом Амиџићем констатовано да би Закон о општем управном поступку требало да олакша живот грађанима који су сате проводили на шалтерима и слушали да им "фали један папир", али и продуби комуникацију између умрежених органа, који су у обавези да размењују документе по службеној дужности.

Маравић је подсетио да је примена првих одредби Закона о општем управном поступку почела 8. јуна.

„Обавеза размене података из службених евиденција односи се на податке садржане у евиденцијама, а не на документа. То значи да грађани више не морају да прибављају документа са тим подацима од органа управе, већ ће се они директно прибављати кроз службену комуникацију између органа“, рекао је Маравић.

 Маравић у Новом Саду о примени ЗУП

Према његовим речима, грађани уколико то желе, и даље могу да се изјасне приликом подношења захтева за одређену услугу да желе сами да прикупе документацију.

„У таквим случајевима они ће и даље плаћати таксе за сва појединачна документа, као и до сада. Оно што је важно нагласити јесте да је то право, а не обавеза грађана – истакао је помоћник министра.

Маравић истиче да ће применом овог закона грађани престати да буду поштари, а уштедеће више милиона радних сати које су до тада проводили на шалтерима.

"Ако то помножите с просечном вредношћу радног сата, то је уштеда од више стотина милиона динара. Грађани морају лако и једноставно да реше неку управну ствар и задовоље своје право. Оставили смо три месеца за припрему, органи су се припремили и пратимо шта се дешава у пракси. Сви органи сада морају да размењују податке, а грађани треба само да се појаве с личном картом која, ако је чипована, већ садржи неопходно. Умреженост не подразумева само електронски контакт - већ и протоколе о сарадњи техничког карактера или непосредно спровођење прописа усменим договорима. Нови Сад примењује обе методе", наводи Маравић и додаје да су службеници дужни да изврше увид и у јавно доступне регистре, попут АПР.

Такође, истакао је помоћник министра, све документе о којима се не води службена евиденција грађани ће морати сами да приложе - попут уговора о закупу стана, здравствених уверења, итд.

Посету помоћника министра Новом Саду су испратили и бројни медији, а прилоге РТ Војводине и Новосадске ТВ можете погледати испод:

https://www.youtube.com/watch?v=NfHq49U58m0

https://www.youtube.com/watch?v=0V0WmpgZPFg

16. јун 2016.

Одржана регионална конференција „Управно-правни оквир земаља западног Балкана – нови закони о општем управном поступку“

На Регионалној конференцији “Управно-правни оквир земаља Западног Балкана - Нови закони о општем управном поступку”, одржаној 10. јуна у београдском хотелу „Хајат“, размењена су искуства земаља у окружењу о размени података из службених евиденција, а са српске стране поручено је да тај закон води Србију у Европску унију.

Потпредседница Владе Србије и ресорна министарка Кори Удовички подсестила је да су управе општина и градова два дана раније почеле да размењују податаке из службених евиденција, како то предвиђа ЗУП, а да ће Министарство државне управе и локалне самоуправе проверавати како у том процесу спроводе и превазилазе “дечје болести”.

На скупу организованом уз подршку Регионалне школе за јавну управу, којом Србије ове године председава, усвојени су закључци и препоруке који се односе на комплексне циљеве реформи управног поступка, континуиран посао модернизације тих поступака, европеизацију као главни окидач реформе, потребу за модернизацијом и наведени предуслови за успешно спровођење.

15. јун 2016.

Удовички у Крагујевцу, Великом Градишту и Пожаревцу

Потпредседница владе и министарка државне управе и локалне самоуправе Kори Удовички обишла је данас локалне сампуправе у Крагујевцу, Великом Градишту и Пожаревцу да би се и лично уверила како се на терену спроводи размена података из службених евиденција.

Она је у Градској управи у Крагујевцу поручила да је управа свесна прописа које доноси нови Закон о општем управном поступку (ЗУП) и да размишља о најбољем начину да се они примене.

Удовички је рекла да је задовољна начином на који се од 8. јуна примењују чланови ЗУП који се тичу размене података из службених евиденција и указала да је један од циљева тих законских решења смањење папирогије и слање у историју реченице – „фали ти још један папир“.

 Удовички у Крагујевцу, Великом Градишту и Пожаревцу

Министарка је, после обиласка управе и разговора са градоначелником Kрагујевца Радомиром Николићем и његовим сарадницима, још једном рекла да применом чланова ЗУП грађани више не треба да доносе уверења о чињеницама и подацима које држава о њима већ има.

"Управа не сме да тера грађане да доносе документа које управа међусобно треба да размењује, проверава и нађе начин да уради за грађане. Битне чињинице стоје у личној карти и поред личне карте не би требало више никада тражити уверење да се неко родио, да је држављанин, његово пребивалиште…", додала је Удовички и указала да држава не може да проверава једино оно што је у сфери приватних информација грађана.

Уз напомену да свака управа одређује како ће размењивати податке имајући у виду техничку опремљеност, министарка је новинарима рекла да је циљ да до пуне примене Закона 1. јуна идуће године све функционише како треба.

Осим размене података из службених евиденција, потпредседница владе је са челницима Kрагујевца разговарала и о Закону о финансирању локалних самоуправа и рационализацији броја запослених. Градоначелник Николић је навео да се разменом података из службених евиденција и применом ЗУП-а показује да су органи локалне самоуправе заправо "једна породица" и да коначно почињу да се користе јединствене базе података како би се што мање малтретирали грађани.

Потпредседница владе је такође навела да ће управна инспекција едуковати локалне самоуправе о потребним процедурама за примену ЗУП-а и размену података из службених евиденција, а после састанка са челницима Пожаревца подсетила да локалне самоуправе имају око 180 поступака које обављају.

Према њеним речима, постоји и више од стотину база и типова информација, а основни циљ је да грађани буду услужени.

“Очекујемо да ће потрајати мало времена да се управа ухода у размени података и да схвате задатак озибљно и професионално и спроводе наша упутства”, рекла је Удовички.

Говорећи о томе како су се управе за примену Закона припремиле, она је рекла да "утисак варира" од управе до управе, да све управе морају бити много флексибилније и најавила је покретање сајта www.dobrauprava.rs наредне седмице, где ће грађани моћи да оставе своје коментаре о томе како се процедуре одвијају у појединим општинама.

15. јун 2016.

Пребацујемо терет са грађана на управу

У среду, 8. јуна 2016. године у Републици Србији почела је примена првих одредби Закона о општем управном поступку, које се тичу обавезе органа јавне управе да између себе размењују податке из службених евиденција у управним поступцима.

На тај начин терет прибављања бројних докумената пребачен је са грађана на управу. У питању су сви они подаци који се унутар система воде у оквиру службених евиденција (оних које воде, нпр. министарства, Агенција за привредне регистре, Републички геодетски завод, Централни регистар социјалног осигурања и сл.).

Службене евиденције су, на пример: матичне књиге (рођених, умрлих, венчаних), књига држављана, евиденција о пребивалишту, катастар непокретности, евиденција привредних субјеката, евиденције о статусу запослености или незапослености, итд. Подаци из ових евиденција углавном се издају грађанима у виду уверења, извода, и сл. У тим случајевима, говоримо о документима, не о подацима. Обавеза размене података из службених евиденција, чија примена је почела 8. јуна, односи се на податке садржане у евиденцијама, а не на документа. То значи да грађани више не морају да прибављају документа са тим подацима од органа, већ се ти подаци директно прибављају кроз службену комуникацију између органа.

Ова тема заокупила је велику пажњу медија и бројни су прилози у претходном периоду на темељан начин већ информисали грађане о њиховим новим правима.

Будући да су примећене извесне непрецизности у информацијама о новинама које доноси размена података, Министарство државне управе и локалне самоуправе жели да обавести јавност да се обавеза размене података не може поистоветити са увођењем електронске управе, већ да она може да се одвија и конвенционалним каналима (нпр. редовном поштом). Министарство већ ради, уз подршку више других органа, на разради будућих решења за електронску размену података, али је у овом тренутку веома важно направити разлику између електронске управе и обавезе размене података из службених евиденција.

Такође, размена података не ослобађа грађане од плаћања административних такси за потребе услуга (тј. управних поступака) које они остварују пред органима.  Нове законске одредбе учиниле су бесплатном размену података између органа, што практично значи:

  • Грађани покрећу управни поступак пред неким органом и за потребе тог поступка плаћају одговарајуће административне таксе (нпр. такса за издавање личне карте или возачке дозволе).
  • Орган коме је грађанин поднео захтев за остварење те услуге затим се обраћа службеним путем другим органима како би прибавио све неопходне податке за остварење те услуге, уколико се ти подаци чувају у службеним евиденцијама (нпр. уговор о закупу стана или медицинска документација нису подаци који се чувају у службеним евиденцијама, па грађанин таква документа мора сам да достави органу).
  • Грађани, дакле, више не морају да прибављају појединачне изводе и уверења како би остварили неку услугу за коју су та документа потребна.
  • То значи да ће грађани уштедети самим тим што неће плаћати те појединачне изводе и уверења – тј. за грађане ће се укупни износ услуге смањити, иако ће и даље плаћати административне таксе за услугу коју остварују.
  • Уколико желе, грађани и даље могу да се изјасне приликом подношења захтева за одређену услугу да желе сами да прикупе документацију и у таквим случајевима они ће и даље плаћати таксе за сва појединачна документа, као и до сада. Оно што је важно нагласити јесте да је то право, а не обавеза грађана.

Министарство сматра да овакве непрецизности могу да изазову негативне последице по свеукупну информисаност грађана о садашњој ситуацији у вези са пружањем услуга од стране управе. Неопходно је да јавност зна да размена података из службених евиденција не подразумева обећање и остварење еУправе и да 8. јуна 2016. године није нестала свака финансијска обавеза грађане када се на неком шалтеру обрате управи за одређену услугу.

15. јун 2016.

Маравић: Лозница и Шабац – добре праксе по моделу новог закона

Помоћник министра државне управе и локалне самоуправе Дражен Маравић је у оквиру контроле примене одредаба Закона о општем управном поступку (ЗУП), посетио Лозницу и Шабац где је у разговору са руководствима тих локалних самоуправа упознат са теренском ситуацијом у вези размене података из службених евиденција. Он је у друштву својих домаћина, након формалних састанака, обишао и шалтер-сале у Градским управама Лознице и Шапца.

 Маравић: Лозница и Шабац – добре праксе по моделу новог закона

„Коначно мењамо однос између управе и грађана.“, изјавио је Маравић у Лозници и додао да је свакако намера да органи услугу пруже грађанима, али исто тако и другим органима путем размене података из службених евиденција. Желимо да уочимо добре праксе и радимо на унапређењу односа између органа управе који међусобно морају бити сервисно орјентисани, подвукао је он.  

Маравић је истакао да је евидентно потребно време за уходавање у вези примене ЗУП у пракси, а пример Лознице охрабрује и доказ је да је правилна примена закона могућа и одмах.

Након Лознице, помоћник министра је боравио и у шабачкој Градској управи где је истакао да је и Шабац пример добре праксе осталим градовима и општинама у Србији, што је последица става "да нешто може".

 Маравић: Лозница и Шабац – добре праксе по моделу новог закона

"Шабац је модел ефикасне сарадње органа локалне самоуправе, као и њихове сарадње са републичким органима. Градска управа је и пре доношења Закона о општем управном поступку примењивала његове поједине одредбе, како би грађанима олакшала административне поступке. Управо на основу таквих искустава одлучили смо да постојећу праксу подигнемо на ниво начела и конкретних законских норми, по којима органи морају да по службеној дужности размењују податке, које више не прикупљају грађани. То је велика промена која ће бити оптерећење за службенике али ће растеретити грађане. Очекујем бољу организацију посла вођену логиком да се грађанима пружи услуга на најједноставнији начин", рекао је Маравић.

Он је навео Јединствени шалтер Градске управе града Шапца као добар пример квалитетне услуге грађанима који посао обављају на једном месту.

14. јун 2016.

Родно место текстописца „Боже правде“ и фестивала у част лептира у свадбеном плесу

Министарство државне управе и локалне самоуправе наставља промоцију јединица локалне самоуправе широм Србије кроз пројекат „Српска слагалица“ (Serbian Puzzle), у ком градови и општине имају прилику да се представе на недељном нивоу кроз неколико различитих тема (историја, култура, инвестиције, гастрономија...).

Ове седмице у „Српској слагалици“ биће представљена општина Сента, родно место Јована Ђорђевића, писца, оснивача Српског народног позоришта у Новом Саду и Београду и аутора текста садашње српске химне „Боже правде“.

Сента је и домаћин фестивала који све више привлачи пажњу, а организован је сваке године средином јуна у част лепог инсекта и његовог свадбеног плеса  -  цветања Тисе. Тиски цвет је јединствена врста лептира, чија ларва по неколико година живи у речним биљкама, а потом излеће на површину реке где у свом свадбеном плесу продужава врсту.

Нису само славни преци и јединствени природни феномен оно чиме се Сента дичи, ту је и Градска кућа изграђена у стилу сецесије, са галеријом уникатног украсног степеништа, која својом монументалношћу уноси пропорције и дух велеграда у тај градић на обали Тисе.

Општина Сента се налази на одличној геостратешкој локацији са развијеним речним, друмским и железничким саобраћајним токовима. Поред магистралних и регионалних путеве, који су веза са међународним путем Е-75, ту је и Тиса као међудржавни пловни пут и окосница унутрашњих пловних путева Војводине. Опремљено речно међународно пристаниште оспособљено је за претовар свих врста терета укључујући и контејнерски терминал, терминал грађевинског материјала и течних горива и све друго неопходно за обезбеђивање добрих услова за инвестирање.

Не мање важна чињеница за инвеститоре је и близина границе са Мађарском, на 46 километара и  Румунијом на 77. У Сенти већ успешно послују компаније из САД, Јапана, Италије, Француске, Хрватске и Словеније...

И историји тог градића и рецепту за специјалитет – рибљу чорбу, којом се поносе мештани, прочитајте на сајту www.serbianpuzzle.rs

10. јун 2016.

Удовички у београдској управи: Задовољна сам оним што видим

Потпредседница владе и министарка државне управе и локалне самоуправе Кори Удовички обишла је данас Градску управу у Београду да би и на терену видела како тече размена података из службених евиденција и том приликом поручила да је задовољна оним што види.

Примена одредаба која је предвиђена новим Законом о општем управном поступку, које се односе на размену података из службених евиденција, примењују се од среде, 8. јуна.

Удовички је разговарала са службеницима и истакла да посетом Градској управи жели да скрене пажњу грађанима и запосленима да је у току „мала револуција” у начину на који држава ради.

 Удовички у београдској управи: Задовољна сам оним што видим

Она је подвукла да није реч само о томе да ће грађани са неколико пута мање папира одлазити у одређене институције како би остварили своја права, већ и о томе да свака управа нађе начин да такву услугу пружи, уз опаску да постоји стотине институција које треба међусобно да размењују податке.

„Задовољна сам тиме што видим, посао је почео да се ради и још није готов. У наредне две недеље ћемо видети колико све то добро функционише. Апелујем на грађане да захтевају да се подаци које имају у својим личним картама не проверавају, али и да имају мало стрпљења у наредним недељама. Београд захваљујући Електронској управи има у много чему већ успостављене базе и сада се ради само на унапређивању размене информација“, рекла је Удовички.

Министарка је подсетила да ЗУП предвиђа обавезу органа да за мање од 15 дана провере податке, а да је рок да се заврши услуга 30 дана тамо где нема доказивања поступка, па чак и краћи, до три дана, као на пример у Београду.

У функционисање управа по новим принципима увериле су се и начелница Градске управе Сандра Пантелић и секретарка за социјалну заштиту Наташа Станисављевић.

Након обиласка служби Градске управе одржан је и састанак код начелнице Градске управе, којем су, осим министарке Удовички, присуствовали и представници ПИО фонда и Централног регистра социјалног осигурања.

10. јун 2016.

Удовички: Србија има добре вести за ММФ

Србија има добре вести за ММФ, изјавила је потпредседница владе и министарка државне управе и локалне самоуправе Kори Удовички и додала да ће наредна влада морати пажљиво да припреми мере штедње и програме о чему ће се разговарати током посете Мисије.

 Удовички: Србија има добре вести за ММФ

Одговарајући на питање новинара са којим резултатима ће се изаћи пред ММФ, с обзиром да процес рационализације није спроведен до краја и каква повратна реакција може да се очекује, Удовички је одговорила:

„Не бих тако сигурно рекла да до сада није спроведено оно на шта смо се обавезали. Више пута сам рекла да није проблем тих 14.500 (вишак запослених) на које смо се већ обавезали, питање је како сада договорити нови програм за на даље, који ће бити реалан и који неће нарушити капацитет управе". Према њеним речима, у Србији је мали приватан сектор и због тога је државна управа, у поређењу са њим, велика.

Удовички је указала да мора веома пажљиво да се штеди, јер када се узме у обзир које би све услуге жежели да држава пружа, као и да се од државе очекује много, она заправо и није тако велика. Министaрка је прецизирала да при том мисли на државне органе, без јавних предузећа.

Удовички се новинарима обратила током посете Градске управе Београда, како би се уверила да ли службеници размењују податке из службених база, односно примењују чланове новог Закона о општем државном поступку.

Мисија ММФ од јуче борави у Београду, а у фокусу предстојећих разговора с владом биће реформа јавног сектора и јавних предузећа.

10. јун 2016.

Удовички: У размени података прележаћемо дечје болести

Министарство државне управе и локалне самоуправе провераваће управе општина и градова како спроводе и превазилазе “дечје болести” у процесу размене података из службених евиденција,  изјавила је данас потпредседница владе и министарка државне управе и локалне самоуправе Кори Удовички.

Удовички је подсетила да је 8. јуна почела размена података из службених евиденција, како то предвиђа Закон о општем управном поступку и додала да предстоји неизвесних 15 дана током којих ће се видети да ли ту размену управе спроводе како треба.

„Очекујемо да ће бити дечјих болести, али очекујемо и да ћемо их савладати”, рекла је Удовички на регионалној конференцији “Управно-правни оквир земаља Западног Балкана - Нови закона о општем управном поступку”.

 Удовички: У размени података прележаћемо дечје болести

Министарка је указала да не постоји прописан начин како управе да размењују податке како би свака јединица локалне самоуправе имала слободу да пронађе одговарајући начин, истакавши да је то велика промена.

„Заиста морамо да се питамо како је икоме падало на памет да тражи крштеницу или уверење о држављанству, некоме ко је дошао са личном картом, јер је то да је држављанин и да је жив већ потврђено”, рекла је Удовички.

Нови ЗУП Србију води у Европску унију, додала је она и нагласила да је одредба која се односи на промену понашања у управама само један корак ка пуној примени закона. На том путу биће великих изазова, рекла је Удовички.

Према њеним речима, више од 170 других закона мора да се усклади са ЗУП-ом и поставља се већ сада питање да ли је за тај посао задат реалан рок. Главна одредница ЗУП-а је проналажење баланса у односу државе и грађана, а држава је ту да помогне да се остваре циљеви, рекла је Удовички и додала да ЗУП, који је наслеђен из правног система бивше Југославије, није увек „давао грађанима да знају како управе одлучују и није увек имао уједначеност у поступању, а грађанска контрола је неопходна за владавину права”.

Уз опаску да је ових дана било занимљиво видети у медијима да се са неверицом доживљава то да држава неће тражити уверења, Удовички је закључила да се током припреме за примену чланова Закона који регулишу размену података из службених евиденција, дошло до закључка да нема објективних препрека да се та одредба не спроводи.

Професор Правног факултета Добросав Миловановић рекао је да је анализа праћења ефеката прописа била од изузетног значаја како би се видело да ли су и која решења адекватна. Анализа упоредних искуства из Хрватске, када је реч о примени ЗУП, дала су подстицај и смер МДУЛС на шта треба да обрати пажњу, додао је он.

„Да би успела анализа прописа потребна је синергија знања која су на различтим местима, у институтима, на факултетима..., а највећи проблем у Србији је организованост. Ипак, успели смо да организујемо и структурирамо те податке, да утврдимо нешто што није уобичајено да имамо, а то је аргументација за и против неке опције“, рекао је Миловановић.

8. јун 2016.

Удовички: Очекивали смо дечије болести

Потпредседница владе и министарка државне управе и локалне самоуправе др Кори Удовички говорила је за Дневник Радио-телевизије Србије о својим очекивањима у првим данима размене података из службених евиденција. Како су се снашле поједине службе у локалним самоуправама првог дана, погледајте у прилогу:

 

 

8. јун 2016.

Изјава Бошњака о закону о финансирању локалних самоуправа

Државни секретар у Министарству мр Иван Бошњак за ТВ Б92 дао је изјаву на тему Закона о финансирању локалних самоуправа. Како је прокоментарисао ово законско решење, погледајте на:

 

 

8. јун 2016.

Удовички: Уштеда ђона и времена

Пошто је ступио на снагу Закон о општем управном поступку, од данас би лакше требало да долазимо до личних докумената неопходних за остваривање права која имамо пред државом. Министарка државне управе и локалне самоуправе Кори Удовички каже за РТС да ће државни органи међусобно да размењују информације а да грађани не би требало да буду курири.

 

 

8. јун 2016.

Беле покладе и Синђелићеви дани у славу јунака

Министарство државне управе и локалне самоуправе наставља промоцију јединица локалне самоуправе широм Србије кроз пројекат „Српска слагалица“ (Serbian Puzzle), у ком градови и општине имају прилику да се представе на недељном нивоу кроз неколико различитих тема (историја, култура, инвестиције, гастрономија...).

Ове седмице у „Српској слагалици“ биће представљена Општина Свилајнац која има две индустријске зоне – Велико поље и Нову зону и обезбеђене инфраструктурне и административне услове, привреду на чврстим ногама и сигурним потенцијалима за даља преговарања и развој, што је довело више страних инвеститора, међу којима и Панасоник.

Брза, ефикасна и агилна општинска администрација и општинско руководство врло су посвећени и предано раде на свим инвестиционим пројектима у згради из 1933. године, која и после недавне реконструкције изгледа аутентично – сачувани су стара архитектура и изглед, упаковани у модеран дизајн.

 Беле покладе и Синђелићеви дани у славу јунака

Свилајнац се налази са десне стране Велике Мораве, у региону Шумадије и Поморавља. Изузетан географски положај не погодује само пољопривреди, најзаступљенијој делатности тог краја, већ и љубитељима риболова обезбеђује одличне услове, а Природњачки центар Србије, као највећи научно-туристички пројекат, позиционира га као атрактивну туристичку дестинацију за школске екскурзије и посетиоце из земље и иностранства.

Културна дешавања у тој општини су богата, а Синђелићеви дани,као централна градска манифестација, која се сваке године организује крајем маја у спомен ресавском војводи Стевану Синђелићу и његовим саборцима трагично страдалим на Чегру, само је једна у низу - Беле покладе су велики градски маскенбал, чији корени сежу у прастаре паганске обичаје посвећене прослави почетка пролећа, док је Бела недеља последња седмица пред Ускршњи пост, у којој се последњи дан назива Белим покладама. Разноврсност маски и креативност учесника ову покладну поворку претворили су у својеврстан карневал под маскама, чијој позитивној атмосфери доприноси све већи број уличних забављача и гостију са стране.

Свему томе посебан зачин даје ловачки гулаш, а посебно такмичење у спремању тог специјалитета. Сваки мајстор има свој рецепт и начин припреме, али се сви гурмани слажу да је најбољи гулаш ако се спрема на ватри у котлићу.  

О Општини Свилајнац и чувеном Стевану Синђелићу, са којим се Карађорђе договарао о подизању устанка, о боју на Чегру и Ћеле кули, прочитајте на сајту www.serbianpuzzle.rs

8. јун 2016.

Maравић: Грађане не интересује какo je управа организована

Поводом почетка примене одредаба Закона о  општем управном поступку које омогућавају обавезну размену података из службених евиденција, помоћник министра државне управе и локалне самоуправе Дражен Маравић је за Јутарњи дневник РТС нагласио да од данас локалне самоуправе морају да се реорганизују у интересу грађана и да грађане не интересује каква је структура у управи и како је она организована, већ да им се њихово право оствари.

Према речима Маравића, примера добре праксе било је и до сада, али је било и доста лоших одговора службеника на упите грађана. Грађани имају законско право а службеници законску обавезу да примене нова правила, рекао је он.

Цео прилог погледајте испод:

 

 

8. јун 2016.

Маравић: Управа ће за грађане прикупљати податке које већ поседује у својим евиденцијама

Помоћник министра државне управе и локалне самоуправе Дражен Маравић гостовао је у јутарњем програму ТВ Пинк и говорио о почетку примене одређених одредаба Закона о општем управном поступку. Маравић је између осталог рекао да је на управи сада да за потребе грађана прикупља и размењује податке које већ поседује у службеним евиденцијама. Цео прилог можете погледати испод:

 

 

7. јун 2016.

Бошњак: Биће обука на локалу

Испод можете погледати прилог ТВ Б92 о почетку примене Закона о општем управном поступку, као и изјаву државног секретара у Министарству државне управе и локалне самоуправе Ивана Бошњака на ову тему.

 

 

7. јун 2016.

Удовички: Проблем особа без држављанства се може решити

Број "правно невидљивих" Рома, Ашкалија и Египћана преполовљен је у протекле четири године, а министарка државне управе и локалне самоуправе Кори Удовички казала је данас да се проблем постојања особа без држављанства може решити и да ће Србија бити пример у региону. Удовички је подсетила да је од 2009. решено више од 20.000 захтева и да је Србија најпре због системских решења похваљена у Извештају о напретку, у оквиру поглавља 23.

 Удовички: Проблем особа без држављанства се може решити

Она је прецизирала да постоји простор за побољшање, јер се ризик од апатридије може повећати, и да се у том смислу треба наставити сарадња са Заштитником грађана и УНХЦР, која већ постоји и дефинисана је заједничким споразумом. Подсетила је да је Србија потписник конвенција које се баве проблемом апатридије и то Конвенције о статусу лица без држављанства из 1954. и Конвенције о смањењу броја лица без држављанства из 1961.

Шеф Председништва УНХЦР у Србији Ханс Фридрих Шодер рекао је да је задовољан напретком и да ће та органзиација наставити да помаже Владу Србије, Заштитника грађана и цивилно друштво у проналажењу решења за "правно невидиљиве" Роме. Према његовим речима, Роми који су морали да побегну са Косова су посебно погођени овим проблемом, док, како је казао, више од десет милиона људи у свету трпи последице непоседовања држављанства.

 Удовички: Проблем особа без држављанства се може решити

Нагласио је да је посебан напредак остварен законодавним променама и због поједностављених процедура приликом уписа боравишта, и да је доста урађено на доношењу системских решења који су подигли свест код судија, полиције, матичара... Око 3.000 лица је поново уписано у матичне књиге, прибављено је преко 21.000 личних карата... "Готово 50 одсто свих случајева је решено. Ако наставимо овим трендом, надам се да ћемо окончати, односно ставити тачку на ризик од апатридије", казао је он. Навео је и да ће УНХЦР наставити да подржава решења за Роме који су расељени са КИМ, а којима је пребивалиште тамо регистровано, затим за бесплатну правну помоћ, као и проналажење начина да сиромашни избегну плаћање такси, бесплатну правну помоћ.

7. јун 2016.

Бошњак: Грађани неће више играти улогу курира

Државни секретар у Министарству државне управе и локалне самоуправе мр Иван Бошњак говорио је за Јутарњи програм Радио-телевизије Војводине о почетку промена које се очекују од 8. јуна. „Размена података из службених евиденција између органа ће довести до тога да грађани престану да играју улогу курира и преносе податке из једне институције у другу. Очекујемо да ће размена врло успешно да се спроводи на свим нивоима власти“, рекао је он. Погледајте снимак овог дела емисије:

 

 

6. јун 2016.

За почетак довољна је лична карта да докажемо да смо живи, где живимо и ког смо држављанства

За два дана ступа на снагу Закон према којем више не би требало ми да прикупљамо лична докумета и уверења, већ сами службеници. Шта се мења и да ли је администрација спремна за тај процес, послушајте прилог са изјавом потпредседнице владе Кори Удовички.

 

 

6. јун 2016.

 Удовички честитала месец Рамазан

Удовички честитала месец Рамазан

Министарство државне управе и локалне самоуправе честита грађанима Србије муслиманске вероисповести месец Рамазан, са жељом да га проведу у здрављу и миру са породицама и пријатељима.

„Желимо да Вам празнични дани донесу срећу, радост, духовно благостање, вредности правде, милосрђа и љубави према ближњима“, поручила је потпредседница Владе Србије и министарка државне управе и локалне самоуправе Кори Удовички.

Искрено желимо да овај велики празник допринесе ширењу узајамног уважавања, поверења, толеранције и доброте и да нас све заједно упути на потребу неговања заједништва и међусобног поштовања, додала је Удовички.

6. јун 2016.

До дечјег додатка или једнократне помоћи без „папира“

Грађани Србије ускоро више неће бити у обавези да на шалтерима својих локалних управа прилажу изводе из матичних књига рођених, венчаних, уверење о држављанству итд. када буду, на пример, желели да поставе покретне апарате за продају кокица, безалкохолних пића или сладоледа, добију дечји додатак или једнократну новчану помоћ.    

То од 8. јуна постаје обавеза службеника свих општинских и градских управа које ће од тог дана морати да размењују податаке из службених евиденција и то бесплатно. Обавеза проистиче из Закона о општем управном поступку које је израдило Министарство државне управе и локалне самоуправе (МДУЛС), а које води Кори Удовички.

Убудуће ће родитељима, да би на пример добили дечји додатак, запослени у управама из службених база прибављати изводе из матичне књиге рођених за сву децу у породици, уверење о држављанству за онога ко подноси захтев, потврду о приходима у последња три месеца која претходе месецу подношења захтева за сваког члана домаћинства који остварује приходе.

 До дечјег додатка или једнократне помоћи без „папира“

Такође, службеници ће из свих база „извући“ и податке о порезу и катастарском приходу у претходној години за све пунолетне чланове домаћинства, о томе да им је дете редован ученик, као и податке који се тичу непокретности и стамбеног простора као што су уговор о куповини непокретности, решење о порезу, уговор о закупу...

Када добију новорођенче, службеници ће родитељима, да би добили родитељски додатак за новорођену децу из службених евиденција прибавити податке из матичне књиге рођених и из држављанства.

Уколико неки  грађанин или породица не могу сами да правазиђу социјалне проблеме и зато им је потребна једнократна новчана помоћ, њу могу да добију тако што ће запослени у управи прибавити податак у вези њиховог имовног стања, податак из матичне књиге рођених, о томе да су чланови домаћинства незапослени и све друге неопходне податке. Заинтересовани грађанин треба само да покаже личну карту.

Уколико неко жели да постави, на пример, апарат за продају кокица, семенки, безалкохолних пића, индустријски пакованих сладоледа, потребна му је дозвола да заузме јавну површину, а службеник ће бити у обавези да прибави из службене евиденције податке  о регистрацији правног лица или предузетника и скицу заузећа.

Да локалне самоуправе морају да буду професионалци и да од 8. јуна почну размену података из службених евиденција наглашава потпредседница владе и министарка државне управе и локалне самоуправе Удовички.

“Очекујем од вас да од 8. јуна грађани виде да је нешто другачије када дођу у управу и сигурна сам да смо на добром путу, као и да је то могуће”, рекла је Удовички и у прилог томе навела да постоје општинске управа у Србији које на тај начин већ размењује податке, али и да се у два наврата већ радило на ЗУП-у и да је сада пронађена она мера која је потребна Србији и грађанима.

“Службеници у градским и општинским управама неће више од грађана тражити податке које држава има у службеним евиденцијама – на пример, ако је лична карта важећи докумнет, зашто онда морамo да прибавимo и потврду о пребивалишту”, рекла је Удовички.

Захваљујући ЗУП-у, држава са грађанима и привредом жели да успостави партнерски однос. Истовремено, она је наменила активнију улогу грађанима да могу да алармирају и подносе приговоре, уколико службеници не поступају по Закону.

Сви подаци биће прибављени на начин који одговара државним органима – електронским путем, „пешке“, факсом..., а у складу са Законом о заштити података о личности. 

5. јун 2016.

Недељна штампа о бољем односу управе и грађана од 8. јуна

Будући да нам се 8. јуна приближава када можемо очекивати почетак промене односа управе и грађана, представљамо вам неколико текстова из недељне штампе ради више информација.

 

Недељна штампа о бољем односу управе и грађана од 8. јуна Недељна штампа о бољем односу управе и грађана од 8. јуна Недељна штампа о бољем односу управе и грађана од 8. јуна Недељна штампа о бољем односу управе и грађана од 8. јуна

4. јун 2016.

Сви смо ми грађани Србије, већина испред, а мањи број иза шалтера

Министарство државне управе и локалне самоуправе (МДУЛС) послало је на адресе свих општина и градова Упутство о примени одредаба два члана Закона о општем управном поступку који се односе на размену података из службених евиденција, захваљујући чему запослени у управама више неће од грађана тражити да им доносе изводе из матичних књига, држављанства итд.

МДУЛС позива  запослене у управама да од 8. јуна размењују податке по службеној дужности, а грађане да, инсистирајући на остварењу својих сада и законских права, допринесу бржој и квалитетнијој примени ових одредби, а самим тим и бољем, професионалнијем раду управе.

Нови Закон је прописао да је орган дужан да по службеној дужности обави увид, прибавља и обрађује податке о чињеницама о којима се води службена евиденција, а који су неопходни за одлучивање о неком поступку. Уколико ту службену евиденцију води неки други орган, онај који води поступак те податке тражи хитно, а колеге му их достављају бесплатно,осим ако баш изричито није другачије предвиђено.

 Сви смо ми грађани Србије, већина испред, а мањи број иза шалтера

Подаци се размењују електронски или на други начин предвиђен законом или другим прописом, с тим да обезбеди правну сигурност и економичност поступка. Наравно, податке који већ постоје у јавним исправама грађана није потребно посебно прибављати, попут матичног броја или пребивалишта.

Законом је изричито наведено да податке размењују запослени из база по службеној дужности и бесплатно међутим, уколико грађанин код себе већ има на пример извод из матичне књиге рођених, моћи ће да га приложи уз осталу документацију, ако то изричито затражи. Такође, странка може да  изјави да ће прибавити само поједине, а не све личне податке, а тада и даље остаје обавеза органа да прикупи податке који недостају.

Податаке из свих евиденција службеници могу да прибаве на више начина – електронским увидом, физичким увидом у евиденцију или на упит.  

Да се не би задирало у приватност грађана и да се не би угрозила њихова личност, органи који поступа у одређеном „предмету“ може да има увид, да прибавља и обрађује само оне податке који су законом или посебним прописом утврђени као неопходни за решавање о одређеном праву, обавези или правном интересу странке.

Да бисмо обезбедили ефикасност размене података из службених евиденција, предвидели смо и и обавезу свих органа да на својим званичним интернет страницама објаве листу службених евиденција које воде, начин на који је могуће приступити тој евиденцији, имена и контакт податке лица овлашћених за вођење и приступ службеним евиденцијама, односно имена и контакт податке лица овлашћених за прибављање података о чињеницама о којима се води службена евиденција.

Упутство у целости и остале информације можете погледати на званичној интернет презентацији Министарства www.mduls.gov.rs

Током целог процеса израде, усвајања, а сада и примене закона, МДУЛС је водило рачуна да се не прави разлика између грађана и службеника управе, јер сви смо ми грађани Србије, већина испред, а мањи број иза шалтера.

2. јун 2016.

ДЕЛЕГАЦИЈА СРБИЈЕ НА „ДАНИМА ПРОШИРЕЊА“ О МИГРАНСТКОЈ КРИЗИ И ЕВРОИНТЕГРАЦИЈАМА

Државни секретар у Министарству државне управе и локалне самоуправе мр Иван Бошњак предводио је током дводневне посете Бриселу делегацију Србије која је на „Данима проширења“ представила постигнућа локалних власти у процесима евро интеграција и одговору на мигрантску кризу.

 ДЕЛЕГАЦИЈА СРБИЈЕ НА „ДАНИМА ПРОШИРЕЊА“ О МИГРАНСТКОЈ КРИЗИ И ЕВРОИНТЕГРАЦИЈАМА

Бошњак је учесницима скупа рекао да ће Србија наставити да испуњава захтеве и препоруке које су пред њу постављене у преговарачком процесу.

„Стратегију реформе јавне управе донели смо 2014. године и у протеклом периоду смо је спроводили у складу са фискалном консолидацијом, али и да бисмо достигли европске стандарде на свим нивоима власти“, подвукао је државни секретар.

Он је посебно указао на значај Регионалне школе за јавну администрацију (РЕСПА), којом Србија председава ове године, посебно када је реч о размени искустава, знања и достигнућа међу земљама региона. Бошњак очекује да ће се у наредном периоду у активности РЕСПА укључити и локални ниво власти.

Делегација Србије учествовала је у пленарном делу Радне групе за Западни Балкан, имала више билатералних сусрета са делегатима из ЕУ и суседних земаља региона и припремила наредне активности Заједничког консултатвног комитета са копредседавајућим Димитриосом Kалогеропулосом. Такође, дефинисане су и теме које ће се обрађивати на нивоу сарадње локалних и регионалних власти.

Током другог радног дана у Kомитету региона у раду делегације учествовао је и шеф Мисије Србије при ЕУ амбасадор Душко Лопандић, а одржан је и састанак копредседавајућих на техничком нивоу и заказан наредни састанак ЗKО за септембар ове године у Србији. Копредседавајући Kалогеропулос је затражио појачану медијску видљивост тог догађаја, а предлог за град домаћина састанка ће бити одређен са српске стране.

„Дан проширења“ први пут је организован у Бриселу 16. новембра 2015. године са идејом да се омогући боља транспарентност стања и потреба кандидата за пријем у чланство ЕУ посебно на локалном и регионланом нивоу и тиме у директном контакту са представницима локалних и регионалних власти у државама чланицама омогући пренос искустава и позивне праксе.

1. јун 2016.

УДОВИЧКИ: OДЛУКА ЈЕ КРУНА УСПЕШНЕ САРАДЊЕ

 др Кори Удовички

Потпредседница Владе Републике Србије и министарка државне управе и локалне самоуправе др Кори Удовички поздравила је постигнут консензус земаља чланица Европске уније о испуњењу критеријума за отварање поглавља 23 и 24 у преговорима Србије о приступању у чланство EУ.

"Одлука о отварању преговарачког поглавља је и признање и изазов српском друштву у његовом напору да изгради највише стандарде поштовања људских права, демократије и владавине права", истакла је она.

Удовички је нагласила да донета одлука представља круну успешне сарадње више државних органа, представника националних савета националних мањина, цивилног друштва и међународне заједнице који су учествовали у изради свеобухватног Акционог плана, који обухвата такође и Акциони план за унапређење положаја националних мањина.

1. јун 2016.

УДОВИЧКИ: МИР, ДЕМОКРАТИЈА, ЕКОНОМСКИ РАЗВОЈ И ПУНА ИНТЕГРАЦИЈА ЦЕЛОКУПНОГ РЕГИОНА У ЕУ - ТАКВА БУДУЋНОСТ НАМ ТРЕБА

Потпредседница Владе Србије и министарка државне управе и локалне самоуправе Кори Удовички данас је у Софији (Бугарска) учествовала у раду Процеса сарадње у југоисточној Европи (ПСуЈИЕ), којим та земља председава.

 Кори Удовички у Софији

Она је истакла улогу ПСуЈИЕ у протеклих 20 година и то у развоју региона Југоисточне Европе, мултилатералне сарадње базиране на економском развоју, политичке и економске стабилности, добросуседских односа и нагласила да су управо те теме од највећег значаја у приступању Европској унији.

Удовички је додала да највећи допринос те институције треба да буде у креирању нове будућности Југоисточне Европе - будућности базираној на миру, демократији, регионалној својини и економском развоју, као и пуној интеграцији целокупног региона у ЕУ.

Говорећи о реформским процесима у земљама региона у току протекле године, потпредседница владе је нагласила да је свака земља била суочена са мноштвом изазова и да су сви, упркос томе, одржали стабилност у региону, као и да ће Република Србија сигурно наставити да заговара отворену и конструктивну регионалну политику и боље односе са свим суседима.

Истовремено, рекла је она, нова влада ће наставити реформске процесе сигурним темпом, започете пре неколико година. Тако је и са реформом јавне управе која тежи дуготрајнијој стабилности и професионализацији јавне администрације у Србији и јачању институција у складу са потребама модерног друштва.

Подсетивши да је у 2015. години Србија регистровала и прихватила око 600.000 миграната и више од 100.000 у овој, Удовички је истакла да смањење миграционих токова мора бити одрживо и уз опрез, посебно када је решавање проблема трговине људима у питању.

1. јун 2016.

ПРЕЗЕНТАЦИЈА РАДА МДУЛС У ОБЛАСТИ РЕФОРМЕ ЈАВНЕ УПРАВЕ

Министарство државне управе и локалне самоуправе је 25. маја 2016. организовало презентацију остварених резултата у реформи јавне управе уз пратећу дискусију о будућим правцима развоја. Прилог са конференције можете погледати испод:

1. јун 2016.

ВРЕДНОСТ ЈАВНИХ НАБАВКИ ПОКАЗАЛА ЗНАЧАЈ РЕФОРМИ У ТОЈ ОБЛАСТИ

Вредност јавних набавки у 2015. години била је око три милијарде евра или око девет одсто бруто домаћег производа, што показује значај реформи у тој области, изјавио је данас државни секретар у Министарству државнe управe и локалнe самоуправe (МДУЛС) Жељко Ожеговић.

 ВРЕДНОСТ ЈАВНИХ НАБАВКИ ПОКАЗАЛА ЗНАЧАЈ РЕФОРМИ У ТОЈ ОБЛАСТИ

Влада Србије је као стратешки циљ поставила економичност јавног сектора, уз јачање административних капацитета, као и да се систем јавних набавки спроводи уз поштовање правила и процедура, додао је он.

Ожеговић је на конференцији “Промена парадигме у јавним набавкама: Вредност за новац и повећање економичности” рекао да је од 2010. године у Србији сертификовано више од 3.000 службеника за јавне набавке кроз прецес који је организовала Управа за јавне набавке.

Према његовим речима, неопходне су стратешке промене у јавним набавкама на три нивоа - унапређење служебника, унапређење процеса јавних набавки, институција, регулаторних тела, законодавног оквира ради смањења корупције, као и трећи сегмент који се односи на ревизију и контролу, ДРИ, буџетску инспекцију и финансијску полицију.

Ожеговић је цитирао реченицу која се, како је навео, често изговара на Западу: "Нисам довољно богат да бих куповао јефтино" и додао да најнижа цена у процесу јавних набавки не значи да ће се увек проћи најјефтиније.

Државни секретар у МДУЛС очекује да ће преговарачко поглавље пет са ЕУ, које се односи на јавне набавке, бити отворено када и поглавља 23 и 24 и најавио да ће Министарство заједно са Управом за јавне набавке, УНДП и Светском банком радити на оптимизацији решења за јавне набавке на републичком и локалном ниову.

На скупу у Клубу посланика говорио је и заменик шефа Мисије ОЕБС-а у Србији Мајкл Ујехара,који је истакао као веома важно подстицање транспарености и смањења корупције у области јавних набавки.

Он је заказао да у Србији више од 3.000 службеника учествује у поступцима јавних набавки, чија је укупна вредност три милијарде евра, а да је примећено да се 10 до 20 одсто тог износа губи због корупције.

„То је стварно велики износ. Kритеријум најниже цене је једноставан, али није увек најбољи, јер одлуке о јавним набавкама морају да одражавају квалитет и дуготрајност. Јавни новац мора рационално да се троши, као и да се промени то што је и даље најважнија најнижа цена”, навео је Ујехара.

Он је додао да ће ОЕБС наставити партнерство са институцијама у Србији у тој области, а шеф Kанцеларије Светске банке у Србији Тони Верхеијен оценио да је од кључне важности повећање ефикасности и транспарености у процесу јавних набавки, што ће, уверен је, допринети и смањују сиромаштва, јер ће остајати више новца за бољу у инфраструктуру, школе, болнице и друго.

"То је важно и да би Србија постала конкурентнија", рекао је Верхеијен и закључио да СБ подржава Владу Србије у тим напорима.

Погледајте старија саопштења

 Врх стране
 Реформа јавне управе  Заједно у промене  Инспекцијски надзор  Партнерство за отворену управу  Каталози радних места  Шифарник радних места  Јавне набавке