МЕНИ

Насловна » Активности » Саопштења

Саопштења

8. децембар 2016.

Помоћ министарства локалним самоуправама погођеним мигрантском кризом

Данас су у просторијама Министарства државне управе и локалне самоуправе (МДУЛС) потписани уговори о финансијској помоћи између ресорног Министарства и представника градова и општина које су највише погођене мигрантском кризом – Шид, Босилеград, Прешево, Тутин, Суботица, Сомбор, Сјеница и Бела Паланка. Испред МДУЛС уговоре је парафирао државни секретар у МДУЛС, Иван Бошњак.

 Помоћ министарства локалним самоуправама погођеним мигрантском кризом

„Препознали смо добру реакцију јединица локалне самоуправе и њихово поступање током трајања мигрантске кризе и на овај начин желимо да им помогнемо да одрже одговарајући ниво пружених услуга, како би последице кризе што мање осетило локално становништво.“, истакао је Бошњак.

Уговорима су регулисана средства из буџетског фонда МДУЛС из наменских примања буџета Републике, која се остварују приређивањем игара на срећу, а користе за финансирање локалне самоуправе. Њихова намена је усмерена на јачање капацитета јединица локалне самоуправе, пре свега за обављање комуналних делатности, будући да су те службе најангажованије око решавања ситуација у погледу миграната.

Општине су дужне да Министарству поднесу извештај о реализацији циља за који су средства додељена и начину утрошка средстава најкасније 30 дана од дана када су средства утрошена.

7. децембар 2016.

Брнабић у Паризу на глобалном самиту за отворену управу

Министарка државне управе и локалне самоуправе Ана Брнабић учествовала је на четвртом глобалном самиту Партнерства за отворену управу (ПОУ) који се ове године одржава у Паризу на коме учествује више од 3.000 представника из 80 земаља света. На Самиту ће бити представљени резултати које су земље учеснице постигле у смањењу корупције увођењем концепта отворене управе и како овај концепт директно доприноси интензивирању привредне активности у земљама које су се пре тога бориле са корупцијом. Самит је отворио председник Француске, Франсоа Оланд.

Србија је током прошле године почела са спровођењем Иницијативе за отворене податке. Заједно са нашим партнерима из УНДП едуковали смо велики број државних службеника, представника привредног и цивилног сектора и медија о свим предностима отварања података који су у власништву државе. Велики национални Портал, који је урађен по узору на француски, објединиће све отворене податке Државе и почеће са радом до краја ове године. Све потребне информације налазиће се на једном месту, заједно са производима који су настали захваљујући отварању података државних институција. Сви подаци, који не садрже осетљиве информације, требало би да буду доступни јавности, што ће бити директан подстицај за привреду да активније паритиципира у јавним набавкама и креира нове услуге.

„Национални портал ће у самом старту имати 36 различитих сетова информација и очекујемо да ће се тај број веома брзо повећати. Примена концепта отворених података оствариће позитиван утицај на смањење корупције и повећање конкурентности, наставак унапређења система јавних набавки, транспарентсности и јачања поверења између државе и привреде, грађана и  цивилног сектора. Ово је важан корак у креирању стабилнијег привредног амбијента и веће предвидљивости пословања, што је кључно за повећање инвестиција на чему Влада интензивно ради. У контексту отварања поглавља 5 које се односи на јавне набавке, овај концепт је снажан ослонац у достизању стандарда којима тежимо“, рекла је Брнабић на Самиту.  

Министарка државне управе и локалне самоуправе напоменула је да недавно усвојена Стратегија развоја електронске управе препознаје увођење концепта отворених података. Србија је усвојила други акциони план за ПОУ у новембру, а једно од основних начела ПОУ је блиска сарадња са цивилним друштвом, чије су организације од самог почетка биле укључене у израду Другог АП који је у потпуности сагласан са основним вредностима ПОУ - транспарентност, учешће јавности, јавна одговорност и информациона технологија и иновације.

Током Самита у Паризу, делегација Републике Србије представиће једну од кључних обавеза из новог АП – израду стандардизоване електронске апликације Информатора о раду.

7. децембар 2016.

Подношење захтева за електронске картице здравственог осигурања од јуче могуће и у поштама

Грађани који до сада нису поднели захтев за замену старе здравствене исправе за нову електронску картицу здравственог осигурања, од уторка 6. децембра то могу да ураде и на шалтерима ЈП Пошта Србије и то у 1.661 пословници широм Србије. Право подношења захтева имају сва физичка лица која имају активну пријаву на здравствено осигурање.

Процедура je једноставна, службеници на шалтеру уместо грађана попуњавају захтев, а потребно је само дати на увид личну карту, стару здравствену књижицу или податак о личном броју осигураника (ЛБО). Током подношења захтева, неопходно је да се грађани определe да ли желе да им се нова здравствена картица испоручи на адресу осигураника, или да је преузму у филијали Републичког фонда за здравствено осигурање (РФЗО).

На истом шалтеру на ком се врши подношење захтева, врши се и уплата трошкова за издавање здравствене картице, што представља додатну уштеду времена. Пошта Србије је успоставила и рад контакт центра који ће пружати информације путем телефона 011/360-77-00. Позивањем овог броја, осигураници се могу распитати о поступку пријема захтева за издавање и замену здравствених књижице здравственом картицом, као и о достави здравствених картица. Позив се не тарифира додатно, већ према важећим ценовницима оператера, а контакт центар ради сваки дан од 8 до 20 часова и недељом од 8 до 15 часова.

Поручивање здравствених картица путем националног Портала е-Управа (www.euprava.gov.rs) почело је 10. новембра, а крајњи рок за подношење захтева је 31. децембар.

5. децембар 2016.

Брнабић: Држава ће бити поуздан партнер и инвеститорима и старт-ап компанијама

 Брнабић: Држава ће бити поуздан партнер и инвеститорима и старт-ап компанијама

Министарка државне управе и локалне самоуправе Ана Брнабић обратила се учесницима скупа „Belgrade Venture Forum“, највећег форума инвестиција, иновација и предузетништва на Балкану, који се у наредна два дана одржава у Београду. Форум је осмишљен као прилика да се најиновативније компаније и идеје директно представе потенцијалним инвеститорима заинтересованим за улагања у региону. Осим министарке Брнабић, уводна обраћања на догађају имали су амерички амбасадор у Србији Кајл Скот и председник Привредне коморе Србије, Марко Чадеж. 

„Захваљујући унапређењу макроекономског и регулаторног оквира, уз константан прилив инвестиција, у Србији су се створили услови за раст привредне активности и побољшање пословног амбијента.“, истакла је министарка и напоменула да су раст БДП-а од 2,8% уз остваривање суфицита у буџету, стабилан девизни курс и стопа инфлације у планираним оквирима само неки од чинилаца који Србију сврставају у ред одличних локација за пословање и инвестирање. Она је додала да је други за редом годишњи скок Србије на „Дуинг бизнис“ листи Светске банке потврда да се интензивно и системски ради на унапређењу свих кључних пословних карактеристика.

„Како бисмо остварили одржив економски раст и динамичан развој на дуги рок, неопходно је извршити започете структурне реформе које су засноване на трансферу и подизању знања као и техничко-технолошким иновацијама. То представља кључни услов како би се у извозној структури Србије повећало учешће производа вишег нивоа прераде, односно веће додате вредности, што би даље позитивно утицало на смањење екстерне неравнотеже и спољне задужености привреде.“, подвукла је министарка Брнабић.

Брнабић је подвукла да охрабрује чињеница да се у структури српског извоза удео ИЦТ сектора константно повећава и да је у претходној години износио нешто више од 4% укупног српског извоза односно 611 милиона евра. Она је истакла да је у првих девет месеци 2016. године извоз ИЦТ услуга  износио 529 милиона евра, што указује да ће у текућој години извоз бити на истом, или вишем нивоу у односну на претходну годину.

„Инвестиције у старт-апове и развој приватног сектора предуслов су повећања запослености, развијања идеја, раста продуктивности и унапређења конкурентности наше привреде, што је један од кључних циљева. То је изазов и за развијене земље, а за нас који том друштву тек треба да се придружимо велики задатак на коме сви радимо“, рекла је министарка и објаснила да је Влада основала Министарски ИТ савет првенствено у циљу стварања генерално бољег пословног амбијента како би се у наредном периоду обезбедила јача подршка иновационим компанијама и старт-ап пројектима како би Србија ухватила прикључак са четвртом индустријском револуцијом.

Министарка је нагласила да су инвестиције и предузетнички, односно „venture capital“ фондови, свакако важан инстумент који може да допринесе успешном развоју предузећа и да овакав вид финансирања погодује малим и средњим предузећима, предузетницима и старт—уп компанијама који немају приступ конвенционалним зајмовима, како би обезбедили средства за финансирање инвестиционе идеје.

„Тренутно не постоји релевантан правни оквир по којем у Србији могу да послују предузетнички фондови. С обзиром да су ови фондови подршка брзорастућим компанијама, Министарски ИТ савет разматра могућност доношења Закона о фондовима предузетничког капитала којим би се регулисало њихово пословање и обезбедили услови за развој иновативне привреде у Србији.“, рекла је Брнабић и додала да је у вези овог изазова веома важно искуство и анализе рађене кроз УСАИД Пројекат за боље услове пословања.

„Заједно са Привредном комором Србије, Министарство државне управе и локалне самоуправе и Владин ИТ савет препознаје овај Форум као изузетно значајан. Такмичарима на овогодишњем Форуму желим да превазиђу успехе својих колега претходних победника и знањем, залагањем и иновативношћу остваре пословне успехе, а инвеститорима желим да успешно улажу и буду подршка такмичарима и да препознају све њихове потенцијале као и државе Србије за спровођење пројеката.“, закључила је министарка и поручила да ће у Влади Србије и једни и други имати озбиљног и преданог партнера, отвореног за дијалог и спремног за сарадњу.

5. децембар 2016.

Почели испити за инспекторе

Министарствo државне управе и локалне самоуправе подсећа све запослене на инспекцијским пословима који до 29. априла 2015. године нису имали најмање седам година радног искуства на пословима инспекцијског надзора, да су у обавези да полажу испите за инспекторе како би и даље несметано могли да обављају ове послове. Позив се односи на инспекторе на свим нивоима: државна управа, аутономне покрајине и јединице локалне самоуправе.

Заинтересовани све релевантне информације у вези полагања испита, укључујући испитна питања и потребну литературу, могу пронаћи на сајту Министарства на линку - http://www.mduls.gov.rs/ispit-za-inspektora.php.

Министарство је новом електронском услугом омогућило да се пријава испита, достава неопходне документације као и уплата трошкова, сада може обавити и преко портала еУправа.

3. децембар 2016.

Јутрос почела примена најновијег сертификата на националном порталу Е-Управа

Дирекција за електронску управу прибавила је ССЛ сертификат који ће наставити да обезбеђује највиши ниво заштите личних података грађана и сигурности електронских комуникација и он се од данас примењује на Порталу еУправа.

„Ово је још један пример добре сарадње јавности, медија и Mинистарства да смо препознали да код грађана постоји зебња од злоупотребе личних података услед чега смо додатно убрзали процес набавке и имплементације ССЛ сертификата који је иначе био планиран,“ изјавила је министарка Ана Брнабић. „Грађани могу бити сигурни да су њихови подаци безбедни и позивам их да користе услуге портала Е-Управе и тако многе административне обавезе заврше од куће, без непотребног чекања пред шалтерима“, каже Брнабић.

Подсећамо да су, према резултатима најрелевантнијег глобалног теста провајдера информационе безбедности „SSL Labs“ сертификати националног Портала еУправа имали високу Б оцену до јануара ове године. Тада је уведен нови протокол и Дирекција за електронску управу је одмах започела процес набавке ССЛ сертификата базираних на најновијим алгоритмима и протоколима.

Дирекција за електронску управу помно прати развој и раст еУправе и у сваком тренутку се стара да лични подаци корисника буду максимално заштићени – чак и приликом комуникације и размене информација са другим органима јавне управе“, истакао је Душан Стојановић, директор Дирекције за електронску управу и подсетио да од оснивања до данас на Порталу еУправе није забележен ни један безбедносни инцидент, што доказује да су подаци корисника били добро заштићени и до сада.

Додатни разлог за набавку новог сертификата је што постојећи  сертификат издат од стране Поште Србије, више не препознају водећи Интернет претраживачи као што су Chrome, Safari, Firefox i Windows Explorer. Због овога су се корисници сусретали са упозоравајућим порукама о томе да њихова конекција није безбедна, иако је размена података била заштићена према свим признатим прописима.

„Претходни Сертификат Поште Србије прибављен је као најједноставније решење за чију набавку није било потребно расписивање тендера. Иако технички исправан и до сада препознат, самом сертификату престала је да важи подршка водећих Интернет прегледача – означавајући приступ овом сајту небезбедним. Нови сертификат је уклонио опасност од незаштићене конекције и сада је сигурност Портала оцењена са највишом оценом А, што немају ни водеће банке које обављају финансијске трансакције за грађане.“, додао је Стојановић.

Сертификат је на Портал постављен још у среду, а његова потпуна примена окончана је у ноћи између петка и суботе. Као додатна мера предострожности, на порталу еУправе постављено је упозорење намењено свима који без претходне сагласности отварају налоге у име трећих лица. Дирекцији су се јављали грађани чији матични број је неко претходно употребио, на пример приликом регистрације кола и у том случају они нису могли да  отворе налог, јер их трећа лица која су овакве услуге обављала у њихово име о томе претходно нису обавестила. Сада на порталу постоји упозорење, а Дирекција позива све грађане који имају то искуство је да јој се директно обрате.

Следећа фаза унапређења портала еУправе, који користи све већи број грађана, је комплетан функционални редизајн, како би портал био прегледнији и једноставнији за употребу, кажу у Дирекцији за електронску управу.

Погледајте старија саопштења

 Врх стране
 е Управа  Добра управа  Реформа јавне управе  Заједно у промене  Инспекцијски надзор  Партнерство за отворену управу  Каталози радних места  Шифарник радних места  Јавне набавке  Икључи насиље